שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע הערב (רביעי) כי הושג הסכם פשרה בין מנהלי בתי החולים הציבוריים לאוצר לדון בנושא התקציבים לבתי החולים השנה. "אני שמח שהערב השגנו הסכם סופי מול שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים, שיאפשר להם להמשיך ולתת טיפול רפואי מיטבי לשני מיליון חולים בשעת משבר קשה זו", אמר כ"ץ והוסיף: "אני מודה לסגני איציק כהן ולצוות המשרד על העבודה המסורה ולח״כ גפני על המעורבות. כפי שהבטחתי, לא נשאיר אף אחד מאחור".

מוקדם יותר הערב הכחישו מנהלי בתי החולים הציבוריים את הודעת משרד האוצר לפיה הגופים הגיעו להסכם פשרה שייתן מענה לבתי החולים לתפקד באופן מלא במתן הטיפול בחולים, וכן יקנה להם ודאות תקציבית. הם טענו כי פקידי האוצר מעכבים את ההתקדמות במשא ומתן ואיימו כי  יחריפו את המחאה מחר אחרי הדיון בוועדת הכספים.

בשבוע שעבר שוחח מנכ"ל בית החולים "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על משבר בתי החולים הציבוריים והתריע: "מינואר אנחנו מיובשים. אין לי תרופות, ספקים לא מספקים תרופות, אין לי כוח אדם כי הוא או מושבת או מבודד, ואין לי יכולת לקחת כוח אדם חלופי, ואני חושב שזה חשוב. אנחנו במלחמה, בתי החולים כרגע בחזית, זה לא רק הדסה, זה כל בתי החולים במדינה, ובעיקר בתי החולים הציבוריים שאין להם אבא ואימא, לא קופת חולים ולא מדינה - תשמרו עליהם".