יו"ר הוועדה לקביעת סל התרופות שפרסמה היום את החלטותיה, פרופ' שוקי שמר, שוחח הערב (רביעי) עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM. פרופ' שמר סיפר על השיקולים העומדים בפני הוועדה, שיבח את עבודת ההכנה של אנשי משרד הבריאות והבהיר את החלטותיה. על מבצע החיסונים אמר: "אי אפשר לכפות על אנשים להתחסן, צריך להתמקד בהסברים הנכונים".

מה הדילמות שעמדו בפניכם השנה?
"הדילמות היו קיימות כל השנים. ברור שבסוף ייכנסו אחת משמונה תרופות וטיפולים. אם יש גוף מקצועי מדעי ברמה עולמית זה משרד הבריאות, הם עושים עבודה שאין כמוה. אין כאן תיעדוף לסוג מסוים של מחלות, בסופו של דבר המשימה היא למקסם את התועלת של אותן תרופות לבריאות החולים, לאיכות חיים ולתכלל את זה. השגנו שלושה הישגים: הכנסנו כש-70 מיליוני שקלים תרופות לטיפול בחולי סוכרת, במחלות ריאה הכנסנו שיקום ריאות, תרופה בעלות של 71 מיליוני שקלים לחולים עם סיסטיק פיברוזיס, והכנסנו רק בנושא הריאות סדר גודל של 130 מיליון שקלים. במדינת יש סל שירותי בריאות אחד מהרחבים בעולם, אם לא הרחב שבהם, למרות שעדיף שהיינו יכולים להכניס גם דברים נוספים".

על מבצע החיסונים אמר פרופ' שמר: "אנחנו צריכים להיות מספיק רציניים, אסרטיביים ומביני עניין כדי לשכנע את כלל הציבור להתחסן, אי אפשר לכפות על אדם חיסון. במצב של היום עדיין ניתן בהסברים נכונים ולא מאיימים, אפשר לשכנע".