עשרות אלפי משפחות בישראל של ילדים עם צרכים מיוחדים, חולים וקשישים סיעודיים, המסתייעות במטפלים סיעודיים בעלי אזרחות זרה, ממשיכות להמתין בימים אלו לצעד כלשהו מצד משרד הבריאות, הממאן מסיבה לא ברורה להנפיק תעודות מתחסן לעובדי הסיעוד הזרים.
כתוצאה מכך, תנועותיהם של העובדים ביחד עם מטופליהם מחוץ לבית הן מוגבלות. מקרה מצער במיוחד שהגיע לידיעת "מעריב" הוא של משפחתו של ילד עם צרכים מיוחדים. הוריו מספרים: "מקומם אותנו שמשרד הבריאות לא סופר אותנו ואת הבן שלנו, ילד מקסים בן 8, עם צרכים מיוחדים. דייזי בניטז, העובדת שלנו, מלווה את הבן שלנו 24/7. להפתעתנו גילינו שמשרד הבריאות לא מנפיק לה תעודת מתחסן כמו לכל אחד מאיתנו. איך היא אמורה ללוות את הבן שלנו לכל מקום ציבורי? איך היא אמורה להתנהל בעצמה? מקווים מאוד שמשרד הבריאות יתעשת, ומהר".

עו''ד עירית אולמן (צילום: צילום פרטי)
עו''ד עירית אולמן (צילום: צילום פרטי)

מי שמנסה לסייע למשפחה היא עו"ד עירית אולמן מהקליניקה לזכויות עובדים של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. מכתב ששלחה בנושא זה אל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי לפני למעלה משבועיים לא נענה. "לא יעלה על הדעת שמשרד הבריאות יתייחס לעובדים זרים, המלווים את היקרים לנו מכל יום יום שעה שעה, כאנשים סוג ב' ולא ינפיק להם תעודת מתחסן ותו ירוק, רק משום שהם זרים. מדובר באפליה אסורה ובפגיעה קשה בזכויותיהם של העובדים הזרים ושל המטופלים שלהם. אם משרד הבריאות לא יתקן את העוול בימים הקרובים, ניאלץ לפנות לערכאות משפטיות".

ממשרד הבריאות נמסר ל"מעריב": "לאוכלוסיות מיוחדות, הכוללות עובדים זרים, חסרי מעמד, חסרי קופות חולים וכדומה, כרגע לא יכולים להנפיק תעודת מתחסן. בקרוב יגובש מתווה לטיפול באוכלוסיות אלה, ואז יוכלו גם להן להנפיק". עם זאת, במשרד לא נוקבים בלוחות זמנים למימוש ההבטחה והמשפחות ממשיכות להמתין.