כשהלב בוכה: מחקר שפורסם ביום שישי בכתב העת European Heart Journal מגלה כי פעילות מוחית מוגברת הנגרמת מגורמי לחץ נפשיים או פיזיים חריפים כמו מחלה פתאומית, פרידה, אובדן של אדם אהוב או תאונה קשה, עלולה להוות גורם חשוב בהתפתחות "תסמונת הלב השבור", המאופיינת בהיחלשות זמנית פתאומית של שריר הלב והעלולה לגרום לבעיות רפואיות משמעותיות ואף למוות בקרב חלק מהחולים.

לצורך המחקר, החוקרים מבית הספר לרפואה של הרווארד ניתחו סריקות הדמיה מוחיות בקרב 104 חולים בגיל 68 בממוצע. 72% מהם היו נשים. על פי הממצאים, התברר כי פעילות מוגברת באזור האמיגדלה של המוח, המעורב בתהליכי בקרה רגשיים, ניבאה התפתחות של תסמונת הלב השבור.

כאשר אדם לוקה בתסמונת, הידועה בשמה המדעי Takotsubo Cardiomyopathy, הלב מקבל צורה ייחודית המזכירה את שם התסמונת, "לב שבור", והתסמינים מזכירים את אלה של התקף לב וכוללים פעימות לב לא סדירות, לחץ דם נמוך, כאבים בחזה, התעלפות וקוצר נשימה.

עד היום הסיבה והמנגנונים המדויקים שגורמים לתסמונת הלב השבור לא היו ברורים לחלוטין לחוקרים, וכעת מחקר זה מצליח לראשונה לקשור את הסיבות לתסמונת לבין פעילות מוחית מוגברת המושפעת מלחצים חריפים.