ילד כבן שלוש וחצי הובא לבית החולים אסותא באשדוד כשהוא סובל מקשיי בליעה ונשימה. עם קבלתו במיון, וביצוע מספר בדיקות, התברר כי הוא בלע עצם זר - בטרייה של משחק. מהבדיקות עלה כי העצם הזר הגיע לוושט במקום רגיש ומסוכן לצד כלי דם רבים, שכל פגיעה בהן עלולה לגרום לסכנת חיים מידית.

הילד הובהל לחדר הניתוח, שם הוצאה בהצלחה הבטרייה ע"י ד"ר אורן לדר, מנהל יחידת הגסטרו בביה"ח ודר איתן דמארי. מהלך ההרדמה נוהל על ידי ד״ר זמצב וד״ר מרקס, רופאים מרדימים בכירים. עם זאת, בבית החולים ציינו כי כתוצאה מהחומרים מהם בנויה הבטרייה לצד המוליכות החשמלית המאפיינת אותה, הובהר כי קיימת פגיעה ממשית בוושט שאף עשויה להתרחב לכלי הדם הסמוכים ובכך לסכן את חיי המטופל. במהלך הלילה הילד הועבר במצב קשה להמשך טיפול בבית החולים שניידר.

הסוללה שהילד בלע (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)
הסוללה שהילד בלע (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)


ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים הסבירה: "מדובר בתינוק שנמצא בסכנת חיים כתוצאה מבליעת עצם זר לגופו. עצם, שגם לאחר הוצאתו ממשיך להזיק לגוף כתוצאה מהמוליכות החשמלית והחומרים הירודים ממנו עשוי. לצערי, בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בפגיעות מסוג זה. לדעתי, המקור לכך הוא ביבוא ההולך וגובר של משחקים מסין ללא שום בקרה ופיקוח על איכותם מצד מכון התקנים".