20% מהנשים סובלות מצניחה של רצפת האגן, מצב שמוביל לכך שהאיברים הפנימיים לוחצים על רצפת האגן באופן שיכול לגרום לדלקות חוזרות בדרכי השתן, דימום וגינלי, כאבים, חוסר נוחות בקיום יחסי מיו וירידה חדה באיכות החיים. עד היום, נשים שסבלו מצניחה של רצפת האגן היו צריכות לעבור כריתת רחם שיש לה השפעה פיזיולוגית ופסיכולוגית משמעותית, וזמן ההחלמה קשה וארוך.

בשנים האחרונות פותחו פתרונות של עיגון באמצעות רצפת אגן מלאכותית, חליפית אך פתרונות אלו אינם עמידים לאורך זמן ומאופיינים בדימום ותופעות לוואי.

פרופ' מנחם נוימן, אורוגניקולוג ומייסד חברת הסטארט-אפ "pop medical"', פיתח מכשיר חדשני המהווה שיטה חדשה לעיגון של רצפת האגן לגידים, באופן המקצר את משך הטיפול לרבע שעה לעומת שעה ויותר בשיטות האחרות.

המכשיר מולבש על האצבע של הרופא כמו אצבעון. הרופא מחדיר את האצבע לתוך הנרתיק ובעזרתה יכול לזהות את המיקום המדויק לטיפול ולהזיז מן המקום רקמות שעלולות להינזק בתהליך. רק שהמכשיר ממוקם במקום הנכון, הרופא משחרר נעצי עיגון שמתחברים לגידים וכשהוא מושך החוצה את המכשיר ואת אצבעו, נשאר מאחור חוט תפירה ניתוחי אשר באמצעותו משלימים את פעולת העיגון.

דורית וורצמן בת ה-73 מטופלת של פרופ' מנחם נוימן, עברה לפני כחודש את ההליך הרפואי החדשני בבית החולים רפאל ולאחר כ-30 שנים בהן סבלה מצניחת אגן, היא שבה לחיים תקינים. וורצמן סיפרה שבמשך שנים סבלה מתופעת צניחת אגן שהלכה והחמירה: "עיקר הקושי היה להתנהל כל הזמן עם כדור בין הרגליים, שהפריע לאורח החיים שלי". 

לאורך שנים הסתובבה וורצמן עם תחושה לא נעימה של איבר נוסף בין רגליה, לחצים ואי נוחות, אך היא חששה מהליך רפואי מסובך הכולל ניתוח פתיחת בטן ולעיתים אף כריתת רחם.

היא ידעה שבבוא העת היא תצטרך לטפל בבעיית צניחת האגן, כאשר הצניחה החריפה היא הגיעה לפרופ' מנחם נוימן לאחר המלצות שקיבלה. כאשר שמעה על המכשיר החדשני המקצר את משך הפרוצדורה הרפואית ואת זמן ההחלמה, החליטה לעבור את הניתוח בבית החולים רפאל.

וורצמן סיפרה לאחר הניתוח: "חווית הניתוח בבית החולים רפאל הייתה מיוחדת ותרמה רבות להפגת החששות שלי מההליך הרפואי. לא סבלתי כלל מכאבים לאחר הניתוח או תחושת אי נוחות, אני מרגישה כחודש לאחר הניתוח ששבה לי איכות החיים". אני ממליצה לכל אישה שמתלבטת לעבור את ההליך הרפואי ללא חשש".