האם נוכל להיפטר מהשמנת יתר בעזרת זריקה פשוטה? בשורה לסובלים מבעיות משקל - מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר אמש את הפתרון הרפואי שעלול לעזור להיפטר מבעיות של שומן עודף בגוף, נטייה להשמנה ואפילו יסייע לחולי סוכרת. על התרופה החדשנית שוחח הבוקר (שני) הרופא המומחה פרופ' רפי קרסו עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103FM, והסביר: "הזריקה מדכאת תאבון, ללא תחושת חסך".

איך זה עובד? הפרופ' הסביר לשדרנים כי בגוף קיים הורמון שכל תפקידו הוא להודיע על הכנסת מזון לגוף בשם GLP1. אותו הורמון למעשה גורם לקיבה להתחיל לעבוד על מנת לעבד ולקלוט את המזון שנכנס. "ברגע שהגוף מקבל מזון צריכים להיות כמה מנגנונים של קליטתו בקיבה", הסביר. "ההורמון הזה משפיע בדרך כלל לכמה דקות, אבל הצליחו לפתח כזה שיצליח להחזיק מעמד הרבה זמן בגוף".

באופן טבעי, ולאחר בדיקות נרחבות של חברות תרופות המייצרות את הזריקה וכמובן אישור הגוף שאישר בין היתר את חיסוני הקורונה, התרופה גורמת להורדה במשקל. "היא מאטה את קצב ריקון הקיבה", הסביר קרסו. "הוא גם מדכא תיאבון", התייחס קרסו להורמון שמופרש בעת מתן הזריקה. הדבר גורם לכך שהגוף יכול להמשיך שעות רבות ללא אוכל, ו"ללא תחושת חסך", לדבריו של הרופא המומחה.

הזריקה, אשר ניתנה בישראל בשנים האחרונות באופן פרטי, אושרה קודם לכן בארה"ב כזריקה נגד סוכרת - זאת מכיוון שהיא מורידה את רמת הסוכר בגוף ובולמת תיאבון. כעת היא זוכה למעמד קבע גם ככזו המסייעת לירידה במשקל.

"אנשים המבקשים לרדת במשקל, יקבלו את הזריקה פעם בשבוע עד להגעה למשקל הרצוי", אמר הרופא. על כן, אין למהר ולבקש מרשם מהרופא, מכיוון שהתרופה הזו לא מיועדת לכולם: "הזריקה ניתנת רק לאנשים עם BMI גבוה מ־30, או לאנשים עם BMI 27 ומעלה, ובתנאי שיש להם מחלות רקע".