טרגדיה בדרום: מותה של קארין גאז ללוש בת ה-31, שנפטרה הלילה (שלישי) במהלך לידת בתה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, הותירו את מקורביה בהלם. בני משפחתה של היולדת מסרו לוואלה כי גאז ללוש הייתה אישה בריאה. "לא היה לה שום דבר, שום בעיה בריאותית. צעירה בת 31, אימא לילדה, לא האמנו שזה יכול לקרות", אמרו והוסיפו: "אנחנו לא יודעים מה קרה. אנחנו שלוחים את הגופה לאבו כביר כדי לבדוק מה קרה". 

אחותה, תהילה בן דוד סיפרה בראיון לכאן ב': "ההיריון היה תקין. לא ברור למה נתנו לה אפידורל כל כך מוקדם. בעלה ביקש שאגיע לבית החולים ואמר שההתנהלות היא 'שכונה'. כשהגעתי אמר שהמצב לא טוב ועושים לה החייאה. הגעתי לחדר הלידה, פתחתי את הדלתות וראיתי אותה שוכבת. אז סילקו אותי". 

"עשו לה החייאה במשך שעה וחצי, בעלה סיפר שהמיילדת לחצה לה על הבטן חזק והיא אמרה שיש לה סחרחורת והחלה להקיא. היה שם מחדל רציני. זה לא הגיוני", הוסיפה.

כזכור, מערכות גופה של היולדת, שהייתה בשבוע ה-40 להיריונה, קרסו באופן מפתיע בשלב מוקדם של הלידה והיא הובלה לחדר ניתוח במצב קשה מאוד, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אולם שם נאצלו לקבוע את מותה. התינוקת יולדה בניתוח חירום ומצבה יציב.

מבית החולים נמסר כי "היא חוברה למכשיר אקמו, אך לצערנו במהלך הלילה היא נפטרה. ככל הנראה מדובר באירוע נדיר של תסחיף. התינוקת יולדה בניתוח חירום ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פגים במצב יציב. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

בסוף חודש מאי האחרון, נקבע מותה מורן מלכי נבו בת ה-38, שנפטרה במהלך לידה בבית החולים קפלן, ככל הנראה מתסחיף מי שפיר היילוד נפטר מעט לאחר שייולד בניתוח קיסרי חירום. פרופ׳ אלון בן אריה, מנהל חטיבת הנשים ויולדות בבית החלים ציין כי "סיבת הפטירה של האם והיילוד לא ידועה בוודאות, אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעיתים רחוקות בהריון. יש לציין כי פטירה של האם והיילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר הינה מקרה נדיר וחריג".