משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על החזרת חובת עטיית מסכות בבתי הספר ביישובים מודיעין ובנימינה, זאת בעקבות התפרצויות של נגיף הקורונה. ההחלטה, שנחתמה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מחייבת לעטות מסכה בבתי הספר בשטחים סגורים ופתוחים ביישובים. 

לצד זאת, המשרד הנחה לא לקיים לימודים בבית הספר "מול גלעד" שבאשדות יעקב מאוחד, זאת משום שתושב היישוב שחזר מאיחוד האמירויות אובחן כחולה קורונה. בהודעה שהועברה לתושבים נכתב: "האיש מחוסן וביצע בדיקת קורונה כנדרש לפני שעלה לטיסה חזרה ארצה. תוצאת הבדיקה הייתה שלילית. לאחר שובו לקיבוץ, פיתח תסמינים ואומת ביום שישי כחולה קורונה".ר

"ילדיו של האיש למדו במהלך השבוע כרגיל והשתתפו בפעילות אחר הצהריים. אמש בשעת לילה מאוחרת התברר, כי שני ילדיו הלומדים בבית הספר 'מול גלעד' אומתו אף הם כחיוביים בבדיקת קורונה", הוסיפו. 

ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, איתי וייסברג, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103 והתייחס לדברים: "נכון לבוקר זה, מדובר על 46 מאומתים. כמובן שהדבר המטריד שזה החל ממאומת אחד בתחילת שבוע שעבר, יום שישי היו שבעה ובשבת בבוקר היה של 44 מאומתים".

"אני מניח שהפעולות שעשינו יישאו את הפירות. היה אמור להיות אירוע ששברנו עליו את הראש אתמול בלילה, בו י"ב מעניקים לי"א את הדגל לאחר שהם מסיימים את הלימודים, אבל החלטנו יחד עם התלמידים והמורים לוותר על זה הפעם", אמר.

לדבריו, אין מידע חד משמעי על התפרצות הנגיף: "ההערכה היא שמדובר באחד מבני המשפחה שחזר מחו"ל, 350 תלמידים ביישוב הוכנסו לבידוד כדי לעצור את זה במקום".

"הוצאנו הנחייה לכל ההורים לצייד את הילדים במסכות והבוקר הגיע מכתב של משרד הבריאות שתומך בזה, אני יודע שגם במודיעין מכבים רעות מתמודדים עם אתגר דומה", המשיך.

כזכור, המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה הודיעה כי 45 בני נוער אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. ההדבקה אירעה "דרך חוזרים מחו"ל בימים האחרונים ולא בשל התפרצות מקומית", כלשונם.

משרד הבריאות מסר כי כלל הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי והדגיש כי קיים חשד ראשוני שמדובר בווראינט ההודי. לכן, המשרד קרא לתושבי בנימינה להיבדק על מנת למנוע התרחבות של התפשטות הנגיף ביישוב.