נתונים מדאיגים: 2,832 בני אדם, כמחצית מהנוסעים הנכנסים ביום שישי האחרון, לא עברו בדיקת קורונה בשל העומסים וקריסת מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כך דווח היום (ראשון) בוואלה. מהדיווח עולה כי בשל חוסר יכולת לבצע בדיקות להמוני האנשים והדוחק לקראת כניסת השבת, הוחלט לפטור מבדיקה נוסעים מחוסנים ששבו ממינות בהן רמת התחלואה נמוכה. על פי ההערכות, לא נלקחו פרטיהם של הנוסעים הפטורים והם אינם זומנו לביצוע בדיקה גם עם צאת השבת. 

בעקבות כך, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ומפקד "מפקדת אלון" (מפקדת הקורונה הלאומית) רלי מרגלית, החליט שכל אלו שנכנסו בלי בדיקה יעברו במידי דיגום ביתי על ידי פיקוד העורף, בצל החשש מהתפרצות של ויראנטים של הנגיף שעמידים בפני החיסון.

נזכיר, כי על פי תקנות משרד הבריאות, כלל הנכנסים מחויבים בבדיקת קורונה. השבים ארצה שהם מחוסנים או מחלימים המגיעים ממדינות ירוקות, לא חייבים בבידוד. מנגד, כלל החוזרים ממדינות המוגדרות כמדינות בסיכון מרבי חייבים בבידוד.

בנוסף לכך, המשרד הודיע היום על החזרת חובת עטיית מסכות בבתי הספר ביישובים מודיעין ובנימינה, זאת בעקבות התפרצויות של נגיף הקורונה, ככל הנראה דרך אנשים שחוזרו מחו"ל בימים האחרונים. 

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס החל להחתים את חברי הכנסת על מכתב הדורש לקיים דיון בעניין "מחדל נתב"ג", ואם יחתים 40 ח"כים ראש הממשלה, נפתלי בנט, יחוייב להתייצב בדיון. "אבקש לקיים דיון בטווח הזמן המיידי על מנת לוודא שמסקנות כותב הספר 'כיצד לנצח טת המגפה' מיושמות, כולל הפרק בדבר סגירת נתב"ג", כתב מלכיאלי במכתבו.