שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום (שני) לאירוע מעבר של אלפי נוסעים בנתב"ג ללא בדיקת קורונה ולאירועי ההדבקה בימים האחרונים, שככל הנראה מקור חלקם משבים לארץ, ואמר כי בעוד מספר ימים ינהיג משרדו מתווה אכיפה מוגבר בתוך שדה התעופה. 

השר ציין כי ישראלים שיטוסו למדינות אדומות, אליהן הכניסה אסורה, יוטלו קנסות גבוהים: "בתוך מספר ימים ננהיג אכיפה מחמירה וקנסות גבוהים בשדה התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות", ציין הורוביץ. שר הבריאות הוסיף כי שיתוף פעולה מלא יתקיים בין משרדו למשרד התחבורה: "סיכמנו, שרת התחבורה מיכאלי ואני, על שיתוף פעולה הדוק בין משרדי הבריאות והתחבורה". 

בעקבות האירוע בנתב"ג שהתרחש לפני מספר ימים, בו נוסעים רבים נכנסו לארץ ללא שעברו בדיקת קורונה, קיימה אתמול הממשלה דיון מיוחד עם בכירי משרד הבריאות, התחבורה והמ"לל, לצורך ביצוע הערכת מצב. בסיום הדיון הוחלט על הרחבת מערך הבדיקות בשדה התעופה. 

שר הבריאות התייחס לכך כי יש להיערך לתנועה רבה בשדה התעופה בחודשי הקיץ: "אנחנו מרחיבים את מערך הבדיקות בנתב"ג בצורה משמעותית. התורים הארוכים כבר התקצרו, אבל לא די בכך. צריך לקצר אותם בצורה טובה יותר, ובעיקר להיערך לעומס הצפוי בנתב״ג בחודשי הקיץ". 

אנשים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
אנשים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

עוד אמר הורוביץ כי במשרד הבריאות יפעלו להכשיר צוותים נוספים, כדי שמספר עמדות הבדיקה יגדל משמעותית. במקביל, ידרשו במשרד הבריאות לקבל שטח נוסף בנתב"ג, לטובת הגדלת מערך הבדיקות.  

כאמור, אמר שר הבריאות כי כבר בימים הקרובים תכנס לפועל אכיפה מוגברת כנגד ישראלים שיצאו למדינות עם רמת תחלואה גבוהה שהוגדרו מסוכנת. "בתוך מספר ימים ננהיג אכיפה מחמירה בשדה התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות, תוך הטלת קנסות גבוהים מאוד על מי שיצפצפו על ההוראות ויסכנו את בריאות אזרחי ישראל". 

שר הבריאות ציין כי לצד הגברת האכיפה, נדרשת גם אחריות אישית של האזרחים, בעיקר של "חולים מאומתים ושל חייבים בבידוד". בסיום דבריו פנה אל התקשורת ואמר כי "אין צורך לייצר לחץ מיותר. אנו ננהל את המצב במקצועיות ובשיקול דעת".