מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור גבי ברבש, שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ברדיו 103FM על ההתפרצויות האחרונות של הקורונה בישראל, ועל האירועים החריגים בנתב"ג. בראשית הראיון, הבכיר לשעבר הגיב לדבריו של הפרויקטור פרופ' נחמן אש, ואמר: "אנו לא דואגים, אלא ערניים".

פרופסור ברבש העריך כי "הווריאנט ההודי כנראה שונה ממה שהיה מוכר עד היום, והוא מדבק הרבה יותר". הוא הוסיף: "יש לנו אוכלוסיות שחשופות אליו כמו ילדים, כולל שיכולים או לא יכולים להתחסן, ומבוגרים שהחיסון לא תפס אצלם או דעך". עוד ציין מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר כי קרוב למחצית מן המאומתים החדשים לקורונה הם אנשים מחוסנים: "מדובר בכ-40 אחוזים מהמאומתים החדשים, והמשמעות היא שהווריאנט מדביק מאוד". 

הבכיר לשעבר הסביר כי "בשלב זה לא ידוע האם התחלואה היא פועל יוצא של ירידת הנוגדנים אצל המחוסנים או שמא מדובר בווריאנט ההודי". הוא הדגיש: "עולה השאלה האם תהיה זריקה שלישית של החיסון שכבר קיבלנו או שמחכים לראות מה קורה ולבדוק האם מפתחים חיסון לווריאנט החדש. לא צריך להתייחס לנושא בזלזול".

"יש לטפל בעניין נתב"ג ועטיית מסכות איפה שיש התפרצות. כל הזמן אמרנו שהמגפה לא הסתיימה, היא לא מסתיימת אף פעם בצורה חדה, אני מקווה שהווריאנט לא יתפשט כאן יותר מדי", הדגיש, "לנוסעים לחו"ל יש סיכוי טוב לפגוש את הווריאנט ההודי, אני לא הייתי לוקח ילדים לא מחוסנים לחו"ל בקיץ הזה".

בסיום דבריו, המליץ מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר לא לוותר על עטיית מסכות, לפחות בנתב"ג ובבתי הספר: "מסכות הן האמצעי הכי יעיל נגד העברת הווירוס, ואני חושב שבנתב"ג איפה שיש אנשים מכל מיני מקומות ובבתי ספר, חייבים להסתובב עם מסכות. אני בתחבורה ציבורית הייתי עוטה מסכה גם אם אני מחוסן".