העלייה החדה בנתוני התחלואה בקורונה נמשכת ואחוז החיוביים בבדיקות זינק ל-0.6%. החל מהשעה 12:00 חזרה החובה לעטות מסיכות בחללים סגורים, לרבות בתי ספר. משרד החינוך הודיע כי בעת שהותם בכיתות הלימוד ובאזורים סגורים המצויים במרחבי המוסד החינוכי, כל התלמידים יחוייבו לעטות מסיכות על פניהם. כך יהיה גם בהסעות המאורגנות, בבחינות הבגרות, בטיולים ובפעילויות חוץ בית ספריות שאינן מתקיימים בשטח פתוח. 

בנוסף, כניסת הורים אל תוך מוסדות החינוך תותר על פי הנחיות הכניסה השגרתיות, טרם תקופת הקורונה, תוך הקפדה על עטיית מסיכות בחללים ובמבנים סגורים. בשלב זה, אירועי סוף שנה ובהם אספות הורים, מסיבות ואירועים אחרים יתקיימו כרגיל וללא הגבלות, למעט הקפדה על עטית מסיכות בחללים ובמבנים סגורים.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "החזרה ללימודים הובילה לעלייה בתחלואה"

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב הודה היום (שישי) בריאיון לתוכנית של ג'ודי שלום ניר מוזס ברדיו 103FM כי "זו סיבה לדאגה", אך הבהיר כי אין צורך להיכנס לפאניקה או לנקוט בצעדים קיצוניים, זאת הודות ליעילות החיסון. 

חרף זאת, פורסם כי גם מחוסנים חלו בווריאנט ההודי שהחל להתפשט בארץ במהלך הימים האחרונים. בר סימן טוב התייחס לכף והרגיע: "הסימפטומים של המחלה לא קשים כמו שראינו לפני. זה דורש זהירות, אך לפחות בטווח הנראה לעין לא נראה גלי תחלואה כמו שראינו לפני החיסון". 

על החזרת חובת עטית המסכות החל מהיום, אמר מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "זה צעד שהוא בהחלט במקום, עם כל זה שהוא לא נעים, הוא לא פוגע בשגרת החיים בצורה קשה. זה צעד מידתי בנקודת הזמן בה אנחנו נמצאים". 

לדעתו של סימן טוב, הגורמים הרלוונטיים צריכים לפנות אל הציבור, על מנת שכולם יבינו שהמצב השתנה. "יש אחריות לכל אחד מאיתנו כדי שנוכל להמשיך ולשמור על השגרה, על הישג שהגענו אליו אחרי עמל רב והתגייסות של הציבור. צריך להיות זהירים ואחראים", אמר. 

בהמשך, בר סימן טוב ניתח את ניהול המאבק במגפה בעת שכיהן כמנכ"ל משרד הבריאות, והודה כי חלק מן מהמכלים שבוצעו התגלו, בראייה מהיום, כטעות. "החזרה ללימודים אחרי הגל הראשון התבררה כלא נכונה, הלימודים בכיתות הצפופות הובילו להדבקה. הלימודים היו נקודת תורפה. לכן, צריך לראות שמי שצריך להתחסן מקרב מי שיכול להתחסן – שילך להתחסן".

כשנשאל, האם מקור הפצת הווריאנט ההודי בארץ הוא באוכלוסיית הילדים שטרם חוסנו, השיב בר סימן טוב: "אנחנו רואים שזה גם וגם, הכניסה הייתה דרך חו"ל והתחילו מעגלי הדבקה כנראה גם דרך מערכת החינוך, לא רק, אבל כנראה גם דרך. לכן צריך לראות שמי שצריך להתחסן מקרב מי שיכול להתחסן – שילך להתחסן", אמר וציין כי ביתו בת ה-13 גם תתחסן: "קבענו תור להתחסן בשבוע הבא, הכי מהר שאפשר".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הוסיף כי יש להתייחס ברצינות לאוכלוסיית הילדים שטרם יכולה להתחסן, וקיווה כי החיסון יאושר גם עבורה בקרוב: "הם יכולים להדביק אבל כרגע אין חיסון עבורם, זה נמצא בניסויים קליניים וברגע שיהיה אפשר, יהיה רצוי שגם הם יתחסנו כי אנחנו רואים שבלי החיסון משהו קורה ולכן צריך להגיע גם לזה".