מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הודיע הערב (ראשון) כי הוא מתפטר מתפקידו. על פי לוי, בכוונתו לשוב כעת לתפקיד כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון: "ביודעי שתפקיד המנכ"ל הינו תפקיד אמון, אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי למלא תפקיד זה בתקופה מאתגרת זאת. ברצוני להודיע שאני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון".

במכתב ההתפטרות שהגיש רשם לוי כי "אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגיפת הקורונה". עוד הוא הוסיף: "עד לבחירת מנכ"ל מטעמך אמשיך לקדם ביתר שאת את נושא חיסוני בני הנוער, ואת ייצוב המערכת בנתב"ג כמובן במטרה לצמצם את התחלואה, כמו גם שאר הנושאים בהם אני עוסק".

"אני מודה לשר יולי אדלשטיין, שבחר בי לתפקיד ואני מודה לך על העבודה המשותפת עד לסיום תפקידי. אומר לסיכום שאני גאה בכל אשר מערכת הבריאות עשתה במהלך מגיפת הקורונה עד עתה, יחד עם ממשלת ישראל והציבור בישראל", סיכם המנכ"ל המתפטר את מכתבו.

מכתב ההתפטרות של מנכ''ל משרת הבריאות פרופסור חזי לוי (צילום: צילום מסך)
מכתב ההתפטרות של מנכ''ל משרת הבריאות פרופסור חזי לוי (צילום: צילום מסך)

פרופ' לוי נכנס לתפקידו לפני כשנה בדיוק, ביוני 2020, לאחר כניסתו של שר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין לתפקיד. אדלשטיין בחר בו כמחליפו של המנכ"ל לשעבר משה בר סימן טוב, שהודיע על התפטרותו עם הקמת ממשלת נתניהו-גנץ.

בזמנו במשרד הבריאות נאלץ המנכ"ל להתמודד עם מגפת הקורונה. כאשר יסיים את תפקידו באופן רשמי, לוי ישוב לתפקידו בבית החולים ברזילי, אותו הוא ניהל מאז שנת 2012.

השר הורוביץ: ״אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל המשרד באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את מדינת ישראל במסירות במקצועיות רבה, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית״.