תחשבו שוב: אין כמו מקלחת חמה שתעיר אותנו על הבוקר ותכין אותנו ליום עבודה ארוך - לפחות ככה חשבנו עד היום. מי שהאמין כי מקלחת חמה על הבוקר עוזרת לו להתעורר טעה ובגדול - וכנראה שכולנו בערך התקלחנו לא נכון כל חיינו. רופאים טוענים שמקלחת חמה לא מסייעת לנו לפתוח את היום באנרגיות אלא דווקא מחזירה אותנו שוב למצב שינה.

במגזין Self מדווחים כי מקלחת חמה עושה בדיוק את ההפך מלהעיר אותנו וזאת הסיבה שמומחים ממליצים עליה עבור מי שמתקשה להירדם (אם כי יש לעשות זאת לפחות שעה לפני שנכנסים למיטה). יציאה ממקלחת רותחת לאוויר הקריר גורמת לירידה פתאומית בטמפרטורת הגוף, מה שמוביל למצב של נמנום. זו אולי הסיבה שחלקכם זקוקים לבוסטר של קפאין על הבוקר כדי להתגבר על העייפות. מה עושים כדי לצאת מהמקלחת רעננים? יש שיטה, אבל היא לאמיצים בלבד.

מקלחת (צילום: Pixabay)
מקלחת (צילום: Pixabay)

אז לא, אתם לא צריכים לעשות מקלחת ארוכה במים קפואים - אבל רגע לפני שאתם יוצאים מהמקלחת מים קפואים הם בהחלט הפתרון. ממש רגע לפני שאתם מסיימים להתקלח (במים חמים), השפריצו עליכם מים קרים/קפואים למשך 30 שניות, לאחר מכן חיזרו למים החמים ואז שוב העבירו לקרים לפני שאתם סוגרים את המים. השינויים הפתאומיים הללו ממים קרים לחמים ואז שוב לקרים פותחים את הנימים שמתחת לעור ומגבירים את זרימת הדם בגוף.

על פי מחקרים, מקלחת במים קרים נקשרת להפחתת לחצים, מערכת חיסונית חזקה יותר, שריפת שומנים מוגברת - וכן להשפעות נוגדות דיכאון. אולם, מקלחות קרות אינן מתאימות לכל אחד ולכן אם אתם בכל זאת מחפשים דרכים אחרות לקום רעננים יותר, נסו לפתוח את הבוקר בשתיית מים והקפידו על שנת לילה רגועה וארוכה ככל האפשר.