307 איש אובחנו במהלך היממה האחרונה כמאומתים לנגיף קורונה. לראשונה מאז אפריל מספר הנדבקים חצה את רף ה-300 ליום. האם בקרוב תודיע הממשלה על שובם של התו הירוק והתו הסגול? ד"ר ארז בירנבוים, מנהל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, הביע דעתו על העלייה בתחלואה, בריאיון לענת דבידוב בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM, וטען כי הבעיה העיקרית נמצאת בנתב"ג: "הסיפור המרכזי פה קשור לאכיפה בכניסה לישראל". 

ד"ר בירנבוים התייחס לעלייה החדה בתחלואה, שנרשמה במהלך הימים האחרונים, במהלכה נדבקו גם אנשים מחוסנים. הרופא הבכיר ניסה להעביר מסר מרגיע: "אני רוצה להזכיר שעל פי המידע שיש לנו, החיסון של פייזר יעיל ב-90% מהמקרים ומרבית האוכלוסייה היום היא מחוסנת".

איש הרפואה התייחס גם לנתון לפיו חלק לא מבוטל מהנדבקים החדשים הינם אנשים מחוסנים. לדבריו, הדבר קשור לכניסת הווריאנט ההודי לישראל: "כשיש מוטציה חדשה ומדביקה מאוד - ברור שיותר מחוסנים ידבקו מאשר לא מחוסנים. גם  ברור שזה מטריד אותנו, אבל זה רק מחדד את הצורך של כולנו לנקוט באמצעים הקיימים כרגע". 

לצד מקרי ההידבקות הרבים שנרשמו בכמה יישובים בארץ, התחלואה הקשה עדיין נמוכה, אם כי גם היא נמצאת במגמת עלייה. ד"ר בירנבוים התייחס לכך ואמר כי עלייה בתחלואה הקשה הוא תרחיש סביר, אולם הוא צופה כי הפעם לא יהיה מדובר במספרים גבוהים, כבעבר, שיכבידו על מערכת הבריאות: "אנחנו נוכל עוד לראות עליה משמעותית בחולים הקשים, אבל לא כמו שראינו בגלים הקודמים". עוד הסביר כי עדיין יש ישראלים רבין מעל גיל 18 שטרם התחסנו. 

מנהל בית החולים אסותא אמר כי חלק לא מבוטל מהנדבקים בימים האחרונים הם אנשים מבוגרים מעל גיל 60. לדבריו אין מנוס מלעטות מסיכות. עוד ציין כי הממשלה תהיה חייבת לסגור את הפרצה בשדה התעופה כדי לעצור את כינסת הווריאנטים לישראל. "היום זה הווריאנט הדלתא, אבל מחר יוכלו להיות מוטציות אחרות. אני מעריך שאם המספרים ימשיכו להיות באזור ה-300, אז נצטרך לחזור אחורה ולבדוק תו ירוק בכניסה לכל מקום. אני חושב שנגיע לשם, אם לא היום אז בעוד שבוע". 



ד"ר בירנבוים אמר כי הוא צופה שהמאבק בקורונה יישאר עוד זמן רב: "למרות שחווינו אופוריה מסוימת, אנחנו צריכים להתרגל לעובדה שנהיה עם הקורונה עוד הרבה מאוד זמן. יכול גם להיות שהקורונה תחזור עם עוד כמה תתי וריאנטים שיהיו מדביקים יותר או פחות בשנתיים הקרובות, הריי אנחנו לא מדינה סגורה וברגע שנכנסים פה אנשים – הכל יכול לקרות לנו". 

בסיכום דבריו, התייחס ד"ר בירנבוים למבצע החיסונים בישראל ולהסכמים של הממשלה עם ענקית התרופות "פייזר". בירנבוים אמר כי הוא רואה במבצע החיסונים הישראלי סוג של ניסוי: "אני חושב שפייזר מתייחסת אלינו כמעבדה ואם יש מקום בעולם שהם ירצו לתת לו את המנה השלישית של החיסון, זו דווקא מדינת ישראל. אני מניח שמישהו כבר דן בזה בארץ, אולי במשרד הבריאות".