חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק נמצאת בשעות האחרונות בחקירה בשלוחה הצפונית של חקירות הונאה (יאח"ה של להב 433) בחשד לעברות הסתה ותמיכה בטרור. החקירה נפתחה בעקבות סרטונים ופוסטים שהעלתה ברשתות החברתיות ובהם היא חולקת דברי הלל ותמיכה במחבלים ובארגוני טרור.

יזבק מסרה בתגובה לחקירתה במשטרה כי מדובר בחקירה "פוליטית ובלתי לגיטימית. כל הפרסומים עליהם נשאלתי הם למעשה חומרים ממוחזרים שנדונו כבר בבית המשפט העליון במסגרת הבקשות לפסילת מועמדותי לכנסת שנדחו. עדיף לו המשטרה, הפרקליטות והיועמ״ש היו משקיעים את מאמציהם בחקירת ראשי הפשע המאורגן סייעני השב״כ, אשר מטילים אימה ברחוב הערבי".

בין היתר שיבחה מחבלת שניסתה לרצוח שוטר, הביעה תמיכה במחבלת בשם דלאל מוגרבי, שביצעה פיגוע בכביש החוף ב-1978, והפיצה ברשתות תמיכה ישירה וגלויה בארגוני טרור. בסיום חקירתה תתקבל ההחלטה כיצד לפעול בעניינה. 

כזכור, יזבק נבחרה לכנסת ה-23, לאחר שבג"ץ ביטל את פסילת מועמדותה והפך את החלטת ועדת הבחירות. זבק נפסלה לאחר שבין היתר פרסמה פוסטים שבהם כינתה את המחבל סמיר קונטאר “שאהיד”. החלטת הפסילה התקבלה בהתאם לעילה הקבועה בסעיף 7א(א)3 לחוק יסוד הכנסת - “תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל”.