פרסום ראשון: מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הוזמן לשימוע לפני פיטורים, זאת על רקע הסכסוך המתמשך בינו לבין הדירקטוריון והנהלת בית החולים. 

גורמים בבית החולים סיפרו כי "זה לא סוד גדול שיש כבר זמן רב מתיחות בין הדירקטוריון, נשות הדסה ופרופ' רוטשטיין על רקע ההתנהלות שלו".

עוד הוסיפו הגורמים: "מעבר לאישיות יוצאת הדופן שלו והסכסוכים שהוא יצר עם גורמים באוצר, יש פה בסוף בעיה כי אנחנו אחראים על הבריאות של כמיליון אנשים".

עוד הם מספרים כי "היו יוזמות שהדירקטוריון למד עליהן מהעיתונות. אני רואה את התפקיד של בית החולים במתן שירותי בריאות הטובים ביותר ואצל רוטשטיין היו כל מיני רעיונות נהדרים אולי ליזם פרטי, אבל לא על חשבון הקופה הציבורית של הדסה, שאמורה לתת שירות לחולים בירושלים".

"על רקע זה ועל רקע הרבה מאוד בעיות פרסונליות שהיו – כמו חוסר יכולת שלו לעבוד עם אנשים במערכת ומחוצה לה - הגענו לסיטואציה שזה המצב, והיום נשלח לו מכתב שימוע לפני פיטורים", הוסיפו.

חשוב לומר כי בית החולים סיים בסוף השנה שעברה תכנית הבראה של 5 שנים. "כשלפני 5 שנים היא גובשה בצורה שעלתה הרבה מאוד לארגון ולבית החולים, נשות הדסה הקריבו המון. הנה אנחנו 5 שנים אחרי ובית החולים עדיין בגירעונות מטורפים", ציינו הגורמים.

דירקטוריון הדסה מסר בתגובה לפרסום: "דירקטוריון הדסה החליט פה אחד לזמן את פרופ' רוטשטיין לשימוע על מנת לשקול את סיום העסקתו בהדסה. מפאת כבודו של רוטשטיין וחיסיון ההליך לא נוכל לפרט מעבר לכך. לנגד עייני הדירקטוריון עומד דבר אחד בלבד והוא עתידו של בית החולים הדסה וטובתם של מאות אלפי החולים המטופלים בו".