מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע הבוקר (ראשון) על התפטרות מתפקידו, זאת לאחר שבשבוע שעבר פורסם לראשונה במעריב כי הוא הוזמן לשימוע לפני פיטורים, על רקע הסכסוך המתמשך בינו לבין הדירקטוריון והנהלת בית החולים. 

כאמור, בשבוע שעבר פורסם לראשונה כי רוטשטיין הוזמן לשימוע לפני פיטורים. גורמים בבית החולים סיפרו כי "זה לא סוד גדול שיש כבר זמן רב מתיחות בין הדירקטוריון, נשות הדסה ופרופ' רוטשטיין על רקע ההתנהלות שלו".

עוד הוסיפו הגורמים: "מעבר לאישיות יוצאת הדופן שלו והסכסוכים שהוא יצר עם גורמים באוצר, יש פה בסוף בעיה כי אנחנו אחראים על הבריאות של כמיליון אנשים".

עוד הם מספרים כי "היו יוזמות שהדירקטוריון למד עליהן מהעיתונות. אני רואה את התפקיד של בית החולים במתן שירותי בריאות הטובים ביותר ואצל רוטשטיין היו כל מיני רעיונות נהדרים אולי ליזם פרטי, אבל לא על חשבון הקופה הציבורית של הדסה, שאמורה לתת שירות לחולים בירושלים".

"על רקע זה ועל רקע הרבה מאוד בעיות פרסונליות שהיו – כמו חוסר יכולת שלו לעבוד עם אנשים במערכת ומחוצה לה - הגענו לסיטואציה שזה המצב, והיום נשלח לו מכתב שימוע לפני פיטורים", הוסיפו. כעת הקדים פרופ' רוטשטיין את התוכנית לפטרו והודיע בעצמו על התפטרות.