לשתות כדי לזכור: בירה בירבזאר במהדורה מיוחדת בשם אָנָנֵס תעודד תרומת איברים וחתימה על כרטיס אדי. פקק הבירה הייחודי, שיוצר בחו”ל והגיע במשלוח מיוחד לארץ, הוא בצורת הפרח של כרטיס אדי. על בקבוק הבירה מוטבע הסיפור של קארין אוחיון ז”ל והקדשה להנצחתה.

אוחיון (23) מדימונה, שנהרגה בתאונת דרכים בבאר שבע, הייתה סטודנטית שנה שנייה לפוליטיקה וממשל במכללה האקדמית אשקלון. במקביל ללימודיה היא גם הייתה אזרחית עובדת צה”ל בתפקיד מבנאית בכנפי תחזוקה בנבטים.

בבוקר 4 בפברואר 2021 הייתה אוחיון בדרכה לבסיס חצרים, לאחר שביקשו ממנה לתגבר את הצוות בשל מחסור בחיילים שנכנסו לבידוד. בשעה 6:55 איבדה שליטה על הרכב (הנסיבות עדיין בבדיקה משטרתית) ונפגעה באורח קשה. צוות מד”א העניק לה טיפול רפואי מציל חיים ופינה אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב־מערכתית. היא קיבלה טיפול רפואי ממיטב הרופאים שבמחלקת טיפול נמרץ סורוקה, אך לבסוף הם נאלצו לקבוע כי מדובר במוות מוחי.

אוחיון הייתה חתומה על כרטיס אדי ועודדה אנשים להציל חיים. לכן משפחתה לא התלבטה והחליטה לתרום את איבריה, שהצילו חמישה אנשים.

"כאשר משפחתה של קארין פנתה אלינו חשבנו איך נוכל להנציח אותה בצורה הראויה ביותר. מכאן נוצר שיתוף הפעולה עם המרכז הלאומי להשתלות, שהביא לכרטיס אדי ויצירת בירה לזכרה״, סיפר מנכ"ל בירבזאר אבי מוסקוביץ. "אני מקווה מאוד שבזכות שיתוף הפעולה שלנו המודעות לתרומת איברים תעלה".

"אנו גאים ונרגשים מהמהלך המורכב ויוצא הדופן להנצחתה של קארין ז"ל ולהעברת המסר של חשיבות החתימה על כרטיס אדי", ציינה דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות.

הבירה הייחודית תושק באירוע מיוחד שיתקיים ב־26 בחודש ברחוב עולי ציון 7 בשוק הפשפשים ביפו, כאשר בין היתר יוזמנו אליו מושתלים שקיבלו חיים מתרומת איבריה של אוחיון.