שבוע המודעות לצעירים חולי סרטן יוצא היום (ראשון) לדרך, ביוזמת קהילת "חלאסרטן" של עמותת מרכז טל. החולים והמחלימים יצרו מחברת למאובחנים צעירים חדשים.

ורד יוהל, חברה בקהילה שיזמה את המחברת, מספרת: "חליתי בשנת 2016 והלכתי לאיבוד עם כל מה שקורה מבחינת גילוי המחלה ועם כל המידע שמציף את הרשת בנושא. החלטנו יחד עם חולים נוספים להשיק את המחברת שתהיה ה'ווייז' לחולים הצעירים".

היוזמים מסבירים כי בייחוד בתקופת הראשונית, עם ההלם של אבחון המחלה, חולים צעירים צמאים למידע, הדרכה והכוונה. המחברת נותנת מענה לפער הזה, ובה מופיעות כל התחנות המקצועיות שהמטופל חייב לעבור בבית החולים בגלל היותו אדם צעיר.

בכל יום מאובחנים בישראל בממוצע עשרה אנשים בגילאי 18־44 עם סרטן, ומדי שנה מאובחנים כ־3,800 צעירים. שבוע המודעות לנושא נועד להציף את קריאתם של צעירים חולי סרטן להגדירם כקטגוריה טיפולית ייחודית, בהשוואה למבוגרים או ילדים.

שירה סגל קופרמן, מייסדת שותפה ומנכ"לית "חלאסרטן" של עמותת מרכז טל, משתפת: "ההתארגנות הרחבה של הקהילה יוצרת מציאות חדשה וטיפול מותאם יותר לצורכיהם של הצעירים, וזאת לצד מערכת תמיכה פנים־קהילתית שמייצרים המחלימים. מערכת שאין לה אח ורע בעולם".