המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור איתמר גרוטו, התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM והביע את דעתו על דבריה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שאמרה אמש כי הכנסת החיסונים לבתי הספר היא בגדר "פשע": "אני חושב שזה מינוח קיצוני מדי למרות שאני מסכים איתה שלא צריך לחסן בבתי הספר, אבל אני חושב שבחירת המילים לא מתאימה", קבע גרוטו. "מבחינה לוגיסטית זה לא יעבוד, יש לנו זמן בקיץ כדי להשלים את החיסונים עד ספטמבר", הוסיף. בהמשך אמר כי להערכתו הממשלה תאשר בקרוב את מתן מנת החיסון השלישית לאוכלוסיה המבוגרת. 

פרופסור גרוטו הרחיב והסביר כי מערכת החיסונים בבתי הספר לא ערוכה למתן החיסון של הקורונה, מאחר ומדובר בדבר חדש: "המערכת בנויה לתת חיסוני שגרה, שניתנים במשך שנה שלמה וזה לא משנה אם בתחילת השנה או בסוף השנה, למעט חיסון השפעת שנמשך ארבעה חודשים". גרוטו קבע כי על מנת לעמוד ביעד יהיה צורך "להתארגן התארגנות מיוחדת".

גרוטו הסביר כי התנגדותו למתן חיסונים בתוך בתי הספר נובעת אך ורק משיקולים לוגיסטיים בלבד: "אני חושב שבסופו של יום יותר נוח לעשות את זה מחוץ לבתי הספר. הייתי בדיון כזה בזמן שהיינו בחיסוני פוליו, היה לחץ גדול מצד גורמים פוליטיים לחסן בבתי הספר". עוד הוסיף: "אני לא חושב שיש לנו מערכת שיכולה להתארגן ב-35 יום ואפילו יותר מזה". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הדגיש: "אני סומך על החיסונים במיליון אחוז".

בהמשך, נשאל על ההחלטת המומחים של משרד הבריאות שהתקבלה אמש, להמליץ לממשלה לאשר מתן מנת חיסון שלישית, למרות שה- FDA טרם נתן אישור לכך. פרופסור גרוטו השיב כי הוא לא רואה במהלך בעיה: "יש הבדל בין אישור עקרוני למתן חיסון לבין שיטת המתן לאורך השנים. גם כשניהלתי את תוכנית החיסונים של מדינת ישראל לפעמים קיבלנו החלטות לתת חיסונים בשיטה שונה ממה שה-FDA המליץ או גופים אחרים אז מדובר בשינוי בתוכנית, אני לא חושב שזו כזאת דרמה".  

לסיכום אמר כי לדעתו מדינת ישראל תחל בחיסון שלישי למבוגרים כבר בשבוע הבא: "נראה לי שזה יקרה לקראת שבוע הבא, במיוחד אם הולכים על גיל 70 פלוס שזו קבוצה יותר קטנה". גרוטו קבע: "כרגע בדיון אתמול הייתה מחלוקת על הגיל ואני מניח שמשרד הבריאות יצטרך להכריע בשאלה כי אין לזה תשובה מדעית מוחלטת זה יותר ניהול סיכונים".