החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט לפתוח במבצע חיסונים לבני 60 ומעלה במנת דחף, עוררה לא מעט תגובות, זאת כיוון שההחלטה התקבלה ללא אישור ה־FDA ומשום שישראל תהיה המדינה הראשונה לעשות זאת. בתוך כך, נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו התחסנו הבוקר (שישי) ופרופסור גליה רהב, חברה בוועדת החיסונים של משרד הבריאות ובקבינט המומחים שהביעה תמיכה במתן החיסון הסבירה את עמדתה בריאיון לג'ודי שלום ניר מוזס ברדיו 103FM

"אנחנו באמת רואים תחלואה הולכת ועולה בקרב אנשים מעל גיל 60, וזה קשור לירידה בחיסוניות. תופעות הלוואי באמת מינימליות. אני כבר חיסנתי יותר מ-700 אנשים עם החיסון השלישי מדוכאי חיסון בעיקר, וממש לא היו לנו תופעות לוואי", הסבירה פרופסור רהב והוסיפה: "בזמן פנדמיה, שיש כזאת עלייה בתחלואה, צריך לקבל החלטות מהירות. אחרת זה 'טו לייט'".

חברת קבינט המומחים של משרד הבריאות אמרה כי ההחלטה הייתה לא פשוטה והתקבלה לאחר מחשבה רבה: "לפני שבועיים אני אמרתי 'אני רוצה להריץ מחקר לראות ואז להחליט', אבל אני חושבת שאין ברירה כי באמת התחלואה בקרב אנשים מבוגרים הולכת ועולה בצורה אקספוננציאלית". עוד אמרה: "זה עניין של ניהול סיכונים, העלייה של החולים הקשים עולה בצורה מדאיגה. זאת לא החלטה פזיזה, ישבנו שעות בוועדות וקיבלנו את כל המידע".

גליה רהב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
גליה רהב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

רהב צינה כי יש לספק לציבור שמסרב להתחסן את המידע לגבי המחלה והחיסון: "צריך לשבת עם כל אלה שמפחדים ומהססים ולתת להם מידע. אני חושבת שידע זה הדבר שהכי עוזר למנוע פחד ותהיות והיסוסים". חיסון בני הנוער אמרה: "צריך להכניס את זה לבתי הספר ואז זה ילך הרבה יותר חלק".

"ההתנפלות על אלרעי פרייס לא תקינה"
בהמשך, פרופסור רהב התייחסה למתקפה של בכירים בקבינט הקורונה על ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ואמרה: "כל התנפלות אלימה לא מקובלת עליי באמת. לא תקין. היא עושה עבודת קודש, תפקידה להגן על בריאות מדינת ישראל, וזה מה שהיא עושה בחירוף נפש". רהב אמרה כי אלרעי פרייס "לקחה את זה קשה, זה לא פשוט". עוד אמרה: "אנחנו מאוד מחבקים אותה, אבל כן, לוקחים קשה את הדברים האלה. זה לא נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה".

באשר להתנגדותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) למתן חיסון הקורונה לילדים ולבני נוער במסגרת החינוכיות, אותן הגדירה כ'פשע', אמרה הפופסור רהב: "בהחלט צריך לחסן בבתי הספר, כמו שעושים את כל החיסונים במדינת ישראל. לא מכריחים אף אחד להתחסן, ולא מחסנים ילד בלי הסכמת הוריו. לוגיסטית זה הרבה יותר פשוט לחסן בבית הספר. אני מאוד בעד לחסן בבתי הספר".