פרופ' חגי לוין, אפידמיולוג ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר, הביע את דעתו על שיעורי התחלואה הגבוהים של נגיף קורונה בישראל. בריאיון הבוקר (שישי) לג'ודי שלום ניר מוזס, בתוכניתה ברדיו 103FM, אמר: "מצבה של ישראל הרבה יותר טוב מהעולם, הקורונה לא מאחורינו אך אני מציע שלא נוסיף למחלת הקורונה את מחלת הטרפת. ההיסטוריה מיותרת, למה לא להסתכל לאנשים בעיניים ולהבין שרובנו מחוסנים".

פרופ' לוין אמר כי יש לקחת את הדברים בפרופורציה: "אנחנו רואים שעדיין מספר המתים נמוך יחסית. מבלי להפחית בחומרת האיום של הקורונה, אמרנו כל הזמן 'הקורנה לא מאחורינו זו מגפה עולמית שתמשיך ללוות אותנו עוד הרבה זמן', אבל אני מציע שלא נוסיף למחלת הקורונה גם את מחלת הטרפת, הטרפת ממה שקורה מסביב". עוד הוסיף וטען כי "ההיסטריה בישראל מוגזמת" ביחס למדינות העולם. 

עוד טען האפידמיולוג הבכיר כי התמותה המתקבלת בישראל ממחלת הקורונה לא צריכה להבהיל את הציבור: "נדיר מאוד שמתים ממחלת הקורונה. אני מנסה במשך עשר שנים להגיד שבכל שנה בחורף במדינת ישראל מתים אלפי אנשים בגלל הצפיפות בבתי החולים. בגלל שאנחנו לא מחסנים מספיק נגד שפעת, בגלל שאנחנו לא נאבקים מספיק לא בהשמנה ולא בעישון". פרופסור לוין ציין כי "צריך לדאוג לבריאות כל הזמן". 

לגבי האפשרות של הטלת סגר כללי בשבועות הקרובים, אמר: "חייבים לקחת את השיקולים הכלכליים ומי שקורא לסגר לא חווה את הנזקים האדירים של שלו לבריאות הנפשית, לכלכלה ולחברה". עוד קבע כי "יש כל מיני מנותקים שהסגר לא מזיז להם. אז צריך להיזהר לפני שמשתמשים בנשק יום הדין הזה". 

מהו שיעור המחוסנים בקרב החולים הקשים, השיב פורופ' לוין: "רוב האנשים בסיכון מחוסנים, מה הסיכון של בן אדם מחוסן להיות חולה במצב קשה, ומה הסיכון של אדם לא מחוסן להיות חולה במצב קשה? היחס הוא פי חמישה עד פי עשרה סיכון מוגבר בקרב מי שלא התחסן. מי שהתחסן מוריד את הסיכון שלו כפי עשרה למות או לחלות בצורה קשה מקורונה. החיסון יעיל, הוא מצוין".

בהמשך, התייחס פרופסור לוין לדיון האם במצב שבו ההתפרצות המחלה לא תיבלם עד ה-1 לספטמבר, האם יש לפתוח את שנת הלימודים כמתוכנן. לדבריו הצעד הנכון כעת יהיה לחסן כמה שיותר מהר את התלמידים: "הוויכוח הוא תירוץ לא לעשות את צעדים הנדרשים היום, עכשיו אנחנו ביום שישי, כמה נקודות חיסון יהיו פתוחות מחר מדינת ישראל, למה לא פותחים את החיסונים ומביאים את בני הנוער? אני מצפה מוועדי ההורים להתארגן עכשיו כדי שאפשר יהיה בראשון בספטמבר להתחיל את הלימודים בכיתה מחוסנת".