"הקבינט מתנהל בחוסר שקיפות": הביקורת הציבורית על תהליכי קבלת ההחלטות בניהול משבר הקורונה, נשמעת כבר תקופה ארוכה, בין אם בזמן שלטונו של בנימין נתניהו, ובין אם בממשלה הפריטטית עם כחול לבן. כעת, לביקורת הזו מצטרף גם הקבינט אותו הרכיב ראש הממשלה נפתלי בנט, והיא נשמעת מכיוון לא צפוי. השר לשעבר מטעם כחול לבן, יזהר שי, ביקר הבוקר (שני) את התנהלות הקבינט בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM: "אסור להימנע מסגר בגלל שמישהו כתב על זה ספר".

"החבר'ה בקבינט קיבלו קריאת השכמה", אמר בפתח דבריו. "המציאות היא מורכבת, וכשאתה בתפקיד אתה חייב לקבל מידה של צניעות. יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון".

"זו נקודה כואבת", אמר שי בהתייחסו למתווה לפתיחת שנת הלימודים שהוצג אמש על ידי הממשלה. "אני אומר בזהירות, המתווה שהומלץ על ידי ראש הממשלה הוא לא מתווה מעשי. יצטרכו לשפר ולדייק אותו. אני לא רואה מצב שכל יום ההורים בודקים את ילדיהם". עוד אמר: "יש המון שאלות - למשל, מה קורה עם הורים שלא רוצים לבדוק את הילד? האם הילד יוכל להגיע לבית הספר? אני חושב שצריך לבחון את זה לעומק".

"אחת הבעיות של הקבינט הזה, הן הצהרות מתקופת האופוזיציה שכובלות אותם", הוסיף. "עכשיו צריך לחשב מסלול מחדש. אני לא בטוח שאפשר לפתוח את מערכת החינוך ב-1 בספטמבר. מה שבטח לא נכון זה להיתפס בהצהרות שמישהו אמר פעם כשישב באופוזיציה".

שר המדע לשעבר הרחיב: "צריך לצאת מההצהרות של פעם. מקווה שלא נגיע לסגר, אבל אם המציאות כן תגרום לנו להיכנס לסגר, אסור שנימנע ממנו רק בגלל שמישהו אמר משהו, או כתב ספר, או חשב שזה הדבר הכי נורא". שי המשיך: "יש דברים יותר נוראיים מסגר - המוות של האנשים, קריסת מערכת הבריאות. אם מקבלי ההחלטות רואים לנגד עיניהם שבתי החולים מפסיקים לקבל חולים כי התפוסה מלאה, זה איתות חד משמעי שצריך לנקוט בצעדים דרסטיים - עם כל הכבוד למה שנאמר במערכת הבחירות וההצהרות למיניהן".

השר לשעב תקף בחריפות את התנהלות הקבינט, וסיכם: "יש פה בעיה של אמון הציבור. אני קורא לשרים ולראש הממשלה - צריכים להודיע בצורה שקופה מה הם התנאים בגללם נשקול להיכנס לסגר. הכל צריך להיות גלוי ושקוף. אפשר עדיין למנוע, אם האזרחים ידעו מה הם התנאים שמביאים אותנו לסגר. במצב כזה אולי כן יהיה שיתוף פעולה ציבורי. כדי למנוע את זה, הממשלה חייבת לספר ולשתף את הנתונים".