"אנשים ממשיכים לערוך חתונות המוניות": מצב התחלואה בקורונה מרקיע בשבועות האחרונים, ותפקיד הפרויקטור הקורונה במגזר הערבי חזר לאיוש על ידי איימן סייף. בראיון שהעניק היום (שני) לליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5FM אמר על אכיפת ההנחיות במגזר: "אנשים ממשיכים לערוך חתונות המוניות. אני לא בעד לעצור אירועים וחתונות, אבל גם לבעלי האולמות צריכה להיות אחריות לתו הירוק".

"אין אכיפה של הנחיות הקורונה בחברה הערבית", אמר עוד. "האחוזים בחברה הערבית אינם גבוהים. הבעיה של האנשים שמגיעים מחוץ לארץ שיש תחלואה של 30 אחוז בחברה הערבית. יש לציין שלא עושים הרבה בדיקות בחברה הערבית, ומצבנו כמו כל מדינת ישראל".

על אחוזי ההתחסנות בקרב הצעירים אמר סייף: "בגלאי 12-16 אנחנו מדברים על 16 אחוז מתחסנים, זה אחוז נמוך. בקבוצות גיל האחרות, למשל 50 ומעלה, יש 75 אוחזי התחסנות".

חיסון לקורונה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
חיסון לקורונה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

"בשנה שעברה הייתה המלצה לא לעשות חתונות, השנה בגלל החיסונים הכוונה לא לאסור חתונות. קבענו כללים לפי תו שמח", אמר עוד. "הבעיה היא בעיה של אכיפה. חייבים אכיפה בתחומים האלו, וגם האנשים חייבים להיות אחראיים. צריכה להיות גם אחריות אישית". עוד אמר: "כאשר מקיימים חתונה באולם מסודר, תאכוף את זה. המשטרה יכולה להגיע לדבר עם בעל האולם, לא להכניס משטרה ולפזר, יש קנסות".