"המתווה שגובש לבתי הספר - אסון": בדיקות הקורונה המהירות והביתיות היו אמורות להיות בשורה במיוחד בצל העלייה המשמעותית בתחלואה בשבועות האחרונים, עם זאת, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון אמרה הבוקר (שלישי) לליאת רון ברדיו צפון 104.5: "הבדיקות הביתיות הן כסת"ח, יש בזה ריח פוליטי. זה לא מחליף בדיקות מעבדה".

"אני מודאגת מאוד", המשיכה. "יש תחושה של בלאגן גדול, כמות החיוביים רק עולה וזה עצוב. הבדיקות הביתיות הן לא מדד נכון הם רק כלי עזר. המדינה חייבת לשמור על איכות הבדיקות כי המהימנות שלהן לא מספיקה. הבעיה היא מי שנשא את הנגיף, יש 40 אחוז תשובות שגויות. אם אדם חיובי יוצא שגוי, אני לא מוטרדת. הבעיה היא אדם שיצא שלילי ובטוח שאין לו קורונה ולמעשה מפיץ את הנגיף ללא ידיעה". 

"כל הבדיקות בבית זה בכלל אסון, זה סתם כסת"ח", תקפה אדמון. "הבדיקות שקונים בפארמים זה לגמרי כסת"ח, אין לזה שום משמעות ואין דיווח, רק סומכים על ההורים שאולי דגמו את הילדים נכון. אפילו אני ניסיתי לדגום את הנכדה שלי וזה היה לא פשוט. זה פשוט רעיון פוליטי, האמינות של הבדיקות היא אולי 60 אחוז". 

"אם אנחנו רוצים לחיות לצד הקורונה בחופש ובשגרה, וזה מה שסוכם בועדת הבריאות בראשותה של ח"כ אפרת רייטן, לתת חופש ושגרה ולבצע בדיקות לפי צו בריאות העם שתהיה מעבדה ראשית שתפקח על ההליך", הוסיפה. "האנשים שמבצעים את הבדיקות המהירות הוכשרו תוך שלוש שעות לעומת עובדי מעבדות מקצועיים". 

מה את ממליצה למתווה בתי הספר?
"לפתוח מתחמים במהרה עם איש מקצוע שיפקח עם בקרת איכות לכל המכשירים מידי יום, ויפקח לפני שמקבלים תשובות. לפחות איש מקצוע או מעבדה שיכולה לאתר את התקנות שיגרמו לתשובות לא נכונות ובמכשירים המוצעים לא נגיע לתוצאה נכונה אבל נשלוט בחיוביים. 
הבדיקות זה התהליך הכי חשוב, לכו לקופות, תוך 12 שעות יש תשובה במקסימום. המעבדות התייעלו עם מערכת מסודרת וממוחשבת עם אמינות של 100 אחוז. להורים אני מציעה לא להסתמך על הבדיקות ולגשת לקופות החולים".