פרופסור רפי קרסו שוחח אתמול (ראשון) עם גיא פלג ואריה אלדד והתייחס לאחת השאלות החמות של הקיץ הישראלי - למה הצוואר נתפס כאשר ישנים עם מזגן בחודשים החמים?  הפרופסור טען כי הפתרון לבעיה טמון במספר המעלות שאליהן המזגן מכוון.

קרסו הסביר כי "זה יכול להיות הצוואר ולפעמים גם הגב, מדובר באיזור שיותר חשוף לרוח ולקור. כאשר רוח קרה ואוויר קר עוטפים את המקומות החשופים, שזה לרוב הצוואר או הגב, והגוף חשוף לקור הזה זמן ממושך – אז השרירים מתכווצים, פחות דם מגיע אליה, ואנחנו קמים עם צוואר תפוס. אם אנחנו צעירים, אז אנחנו מפנים את הראש ימינה שמאלה, ומשחררים את זה. אם אנחנו יותר מבוגרים, אז אפשר להיכנס למקלחת של מים פושרים, והשרירים נרפים תוך כמה דקות. זה קורה להרבה אנשים. נוסף על כך, היובש של המזגנים גורם לעור לאבד מהלחות שלו, והגוף מתייבש והעור מתייבש".

"אפשר להפעיל את המזגן על 25 או 26 מעלות. 26 מעלות זה קירור נעים כאשר בחוץ יש חמסין. מכוונים את האוויר ואת הרוח של המזגן כך שתהיה לכיוון התקרה, ונרדמים מצוין", הוא אמר.

לשמע תשובתו, צמד השדרנים התרעם. פלג מסר כי "אי אפשר להירדם ב-26 מעלות", בעוד אלדד הוסיף: "עדיף לי כבר צוואר תפוס על פני החום הזה".