כל מה שצריך לדעת לפני בית הספר: קבינט הקורונה החליט על פתיחת שנת הלימודים כסדרה החל מיום רביעי, ה-1 בספטמבר, תחת מגבלות מסוימות במסגרת ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. איך זה ישפיע על התלמידים, ההורים והמורים? אלו ההנחיות המעודכנות.

כאמור, מערכת החינוך היסודית והעל-יסודית ייפתחו כסדרן בכל הארץ. על פי החלטת הממשלה, תלמידים יוכלו להתחסן בשטח בתי הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור הורים. בנוסף, תלמידים עד גיל 12 יידרשו להציג אישור הורים על כך שביצעו בדיקת אנטיגן (בדיקה מהירה וביתית) שלילית ביום פתיחת שנת הלימודים. 

תלמידים בבית ספר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
תלמידים בבית ספר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בדיקות, בדיקות, בדיקות

במשרד החינוך דורשים לבצע שלושה צעדים בטרם החזרה ללימודים:

  • בדיקה סרולוגית לילדים בגילי 12-3 במהירות, בקלות וללא עלות
  • בדיקת אנטיגן מהירה לילדים בגילי 16-3 במהירות, בקלות וללא עלות
  • חתימה על טופס הסכמה לתוכנית "מגן חינוך"

בימים שלפני פתיחת שנת הלימודים (30.8-29.8) יחולקו ערכות בדיקת אנטיגן להורים לתלמידים בגילאי 16-3, במטרה לקיים את הבדיקה יום לפני פתיחת הלימודים, ה-31 באוגוסט. הורים לתלמידי בתי הספר ייקחו את הבדיקה ממזכירות בית הספר והורים לילדי הגנים ייקחו את הבדיקה ממוקדי העירייה או הרשות המקומית.

על פי משרד החינוך: "תוצאה חיובית בבדיקה תמנע הגעת תלמידים שנמצאו חיוביים לקורונה ללימודים ותצריך בדיקת קורונה רגילה בקופת החולים או במתחמי הבדיקה.

התחסנתם? תלמדו בכיתה

כיתות ח'-י"ב שכמות המחוסנים שבהן יהיה קטן מ-70% יעברו ללמידה מקוונת. בכיתות שבהן שיעור המחוסנים יעלה מעל 70% - הלמידה תתקיים באופן פרונטלי. גם מחלימים בעלי תוצאה סרולוגית חיובית ייחשבו למחוסנים. מתווה התו הירוק יכובד על ידי צוותי ההוראה גם בגני הילדים וגם בבתי הספר, ובכל הצוותים המטפלים במערכת החינוך. 

ומה באשר למעונות היום מגילאי לידה עד גיל 3? ההנחיות לפי שעה הן עטיית מסכה של הצוות לאורך כל שעות פעילות המעון גם בפנים, בחוץ ובכל סוגי הפעילות. 

הנחיות משרד החינוך המלאות - באתר הרשמי