לקראת יום הכלב הבינלאומי שיצוין ביום חמישי, חוקרים מאוניברסיטת אוקנגן (UBC Okanagan) שבקנדה מצאו כי חיבוק ומגע עם כלב מביאים לשיפור משמעותי ברווחה הכללית.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Anthrozoös, ביקש לבחון אילו אינטראקציות עם חברו הטוב ביותר של האדם הן המועילות ביותר. לשם כך גויסו 284 סטודנטים לתואר ראשון, שחולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות שונות: לאחת התאפשר מגע פיזי עם הכלב, לשנייה לא התאפשר מגע ואילו השלישית כללה בילוי עם מאלף כלבים, אך ללא כלב.

הסטודנטים התבקשו לדווח על אודות הרווחה הכללית שלהם לפני ואחרי כל אינטראקציה. הדיווח כלל בין היתר תפיסות בנוגע לשגשוג אישי, אושר, לחץ נפשי, השתלבות בקהילת הסטודנטים, געגועים ותחושות בדידות.

החוקרים מצאו כי התלמידים מכלל הקבוצות חוו שיפור כלשהו, ללא קשר לרמת הרווחה הראשונית שלהם, אולם רק אלו שנמצאו במגע ישיר עם הכלבים דיווחו על שיפור משמעותי בכל מדדי הרווחה.

לאור הממצאים המליצו החוקרים לסטודנטים, לקראת שנת הלימודים שבפתח, לנצל את תוכניות אימוץ הכלבים המוצעות באוניברסיטאות שונות כ"דרך בטוחה" להוריד את מפלס הלחץ במהלך הלימודים, כאשר בכל רגע נתון ביקשו להקפיד לפנות זמן לחיבוק הכלבים.