לאחר שביום ראשון האחרון הודיעו מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים- הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה, לניאדו ושלושת בתי החולים בנצרת, הצרפתי האנגלי והאיטלקי, כי יפסיקו לקבל חולי קורונה זאת בשל מחסור בתקציבים, הודיעו היום (שלישי) המנהלים  לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, ולמנכ"ל מד"א, אלי בין, כי החל ממחר הם עוברים למתכונת שבת. 

בתי החולים עוברים למתכונת חירום בשל אי היכולת לטפל בחולים ולאור אי קיום ההסכם שחתמו משרדי הבריאות והאוצר עימם והיעדר תקציב, כך לטענתם. בהודעה לשר הבריאות ומד"א נכתב כי: "הרינו להודיעכם כי בשל הגרעון המבני שכופה עלינו המדינה ובעקבות אי קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים, שבעת בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים בשל היעדר תקצוב".

עוד נכתב כי "לאור זאת, החל ממחר יעברו שבעת בתי החולים למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים. לא יתקבלו פינויים ממד"א שאינם מצילי חיים ויש להפנותם לבתי חולים אחרים".

עוד מוסיפים מנהלי בתי החולים: "לא נפתח איתנו מו"מ, איש לא מדבר איתנו. עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים. אנחנו דורשים לפתוח איתנו מו"מ ישיר לפתרון המשבר. היום בערב ראש הממשלה ממריא מפה ומשאיר אותנו להילחם בקורונה עם מחסניות בלי כדורים. אנחנו מצפים ממנו להתערב במשבר".