בצל בלימת התחלואה בקורונה בישראל, חוקרים מהאוניברסיטה העברית פרסמו היום (שישי) דוח המראה תמונת מצב עדכנית. על פי הממצאים המוצגים בדוח מצב התחלואה בקורונה תואם את הציפיות שהיו לחוקרים מאז סוף חודש אוגוסט, מהם ניתן ללמוד כי המצב הולך ומשתפר. 
 
הנתונים המוצגים בשלושה גרפים מראים כי מספר הנדבקים המאותרים נמצא במגמת ירידה. כמו כן, מקדם ההדבקה הנמוך נותן שולי ביטחון מספקים למניעת חידוש ההתפרצות כתוצאה מפתיחת מערכת החינוך. החוקרים הוסיפו וקבעו כי מבצע הבדיקות המהירות בחינוך היה מוצלח וסייע בזיהוי מוקדם של חיוביים, ומומלץ לבצעו שוב לפני החזרה מחופשת סוכות.

מצב התחלואה  (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
מצב התחלואה (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)


לצד ירידה מתמשכת במספר החולים הקשים, במקביל למצבע מנת החיסון השלישית, הצביעו החוקרים כי הדבר גם הוא פועל יוצא של נתונים חלקיים במהלך ימי החג ובסופ״ש. בעבר ארועים כאלו, בהם צניחה פתאומית במספר שחרורים ונשלללים, תוקנו רטרואקטיבית.

מקדם ההדבקה  (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
מקדם ההדבקה (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)


"התרענו על שיבוש צפוי באורח החיים, והוא התרחש ומתבטא בבידודים רבים מאד לצד עומס במתחמי הבדיקות ונדרש לתגברן משמעותית", קבעו החוקרים בדו"ח. עוד הוסיפו כי הקלה מסוימת צפויה להתרחש בגלל חופש סוכות וגם בגלל הירידה הצפויה במספר המאומתים בימים הקרובים. היציאה הצפויה מסוכות עם אלפי נדבקים ליום (2000-5000) צפויה גם היא להקל על נושא הבידודים והעומס בנקודות הבדיקה.

הערכת מאומתים יומי  (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
הערכת מאומתים יומי (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)