יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופסור אבישי אליס, שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM ומתח ביקורת על התנהלות מחאת המתמחים, אשר מוחים על שעות התורנויות הארוכות: "אם מישהו משלה את עצמו שבחו"ל הם עובדים יותר קל, בפחות שעות, הוא טועה ומטעה". לדבריו, המתווה שהתקבל, לפיו יעבדו 18 שעות בעשרה בתי חולים בארץ הוא "כישלון. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי קיצרה כי זו הייתה האג'נדה שלה ושר הבריאות ניצן הורוביץ ניגרר אחריה כיוון שנבהל מהרעש הציבורי".

אליס טען כי הוא, וכמוהו אנשי האיגוד, כן בעד לקצר את התורנויות של המתמחים, אך שדרושה חשיבה ארוכה באשר למתווה החדש: "לא הגיוני שיעבדו 26 שעות. גם טייסים ונהגים לא עובדים כל כך הרבה. תורנות היא לא רשימת שמירה שממלאים, זה לא אנשים שעובדים במפעל ייצור. צריך לדאוג שהרפואה שניתנת היא טובה ואיכותית צריך לדאוג שההתמחות שאנחנו נותנים תהיה טובה ואיכותית".

"זה לא אנושי שהרופא שיטפל בך לא יהיה לו משג איך לטפל, כי הוא לא קיבל הכשרה מתאימה והוא לא היה בבוקר ולא מכיר אותך בכלל. יש מערכת וצריך לפתור את הבעיות בצורה יותר רחבה ומעמיקה. הולכים לדבר הקל ביותר והפופוליסטי ביותר והפוליטי ביותר, לקצר. או.קיי, מקצרים, מי יעבוד למחרת בבוקר? מי יטפל בחולים? קיצור של התורנויות משמעו פחות שעות חשיפה של המתמחים במהלך ההתמחות שלהם. צריך לסדר את זה, לארגן את זה מחדש, צריך אולי להאריך את ההתמחות. זה הרבה יותר מורכב מלצעוק מקצרים", הסביר יו"ר האיגוד.

למרות הביקורת על התנהלות המחאה, ועל המתווה, הוא שב והדגיש כי הוא בעד קיצור התורנויות. "לא צריך לעבוד 26 שעות. אבל צריך לעשות את זה עם מחשבה קודם, אם מקצרים – מי יעבוד?", הוא שאל.

לסיום הוא טען כי בכל הקשור לנושא "הפופוליזם חוגג": "יש הבדל אדיר בין ההתמחויות השונות. הוועדה שבנתה את המבנה, נתנו פתרון לרפואה הפנימית, שם התחילו לעשות 16 שעות ועוד שעתיים בשני מקבצים בכל שבוע. הקיצור אפשרי כאשר יש את כוח האדם במחלקה, כדי לנהל את התורנויות ואת העבודה לפני ואחרי התורנויות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm