קבוצת האקרים חדשה למדי שתקפה בעבר מערכות מחשוב של בית חולים בארצות הברית, היא זו שעומדת מאחורי המתקפה על המערכות בבית החולים הלל יפה, כך נחשף הערב (רביעי). 

כזכור, בשעות הבוקר הודיעו במרכז הרפואי כי האקרים פתחו במתקפת סייבר ללא כל התרעה מוקדמת ושהיא פגעה במערכות המחשוב של המרכז הרפואי. עוד נמסר כי  כי מבדיקה שבוצעה עולה כי התוקפים דלו מידע. גם בשעות אלה,  צוותי מומחי הסייבר ממשיכים לעבוד על שיקום המערכות וחזרה מהירה לפעילות. חקירת האירוע בעיצומה. 

מוקדם יותר העריך עמית שפיצר, Chief Security Officer ביוניקורן קייטו נטוורקס הישראלית, כי התקיפה בוצעה על ידי גורם עוין הרוצה להזיק ודרישת הכופר הנה למראית עין בלבד ולכן רוב הסיכויים שבשעות הקרובות נראה צעד מכיוון התוקפים שירצו להוכיח את כוונותיהם והם עלולים לפרסם מידע אישי של מטופלים.  ככל הנראה, אחת הסיבות המרכזיות שהלל יפה הפך קורבן למתקפה שכזו נובעת מכשל במערכות ההגנה ובקרה כנגד מתקפות סייבר. 

יחד עם זאת, הטיפול הרפואי בבית החולים מתקיים באופן שוטף למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה. המקום מתנהל כעת באמצעות מערכות מחשוב חלופיות עבוד הטיפול במאושפזים.