יו"ר הרופאים הכירורגים, פרופ' יורם קלוגר, הודיע הבוקר (חמישי) על התפטרותו מהמועצה הלאומית לכירורגיה, הרדמה וטיפול נמרץ, המייעצת למשרד הבריאות. במכתב חריף שממוען ליו"ר המועצה הלאומית לכירורגיה, ציין כי הסיבה לכך היא המתווה המתגבש של משרד הבריאות, לאור לחצי מחאת המתמחים

ד"ר ריי ביטון לאחר שנמנע ממנה להיכנס ללשכת הבריאות, קרדיט: ארגון המתמחים

במכתב ההתפטרות, ציין: "לצערי, לאחרונה, נחשפנו לאספקט חדש במשרד הבריאות, בו נלקחות החלטות הרות גורל, בעבודת מטה מוזרה, עם שותפים אשר לא בוחלים בכל אמצעי לקדם את רעיונם ובלי שמשרד הבריאות, על כל בכיריו, מוקיעים את הדרך". לדבריו, הוועדה המייעצת שהקימה ההסתדרות הרפואית הציעה מתווה ראוי, שעשוי היה לשמש פתרון קוהרנטי לבעיה.

בראיון לגל"צ, הבהיר פרופ' קלוגר כי הצהרות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מלוות ב"סיסמאות נבובות" וכינה את החלטותיו "פופוליסטיות". הוא טען כי הלחץ שהופעל באמצעות מחאת המתמחים אינו תואם את כורח המציאות, שכן לדבריו, "אין תקנים ואין כסף לבצעו". הוא נימק זאת בטענה כי המתווה אינו יכול לבוא לידי ביטוי בין היתר בפריפריה, שכן מחייב תקנים רבים יותר מכפי שיכולים בתי החולים שם לשאת. 

"אלו צעדים פזיזים ולא מחושבים, יהיה להם מחיר", הוסיף. "אם המתווה שלנו לא ייושם ולא יובא בפני הציבור שתומך במחאת המתמחים, אני חושב שכדאי לקבוע את השופט בדימוס שיהיה בוועדת החקירה הזו".