יו"ר המועצה הלאומית לכירורגיה, פרופ' יוסי קלאוזנר, תקף בחריפות היום (חמישי) את מתווה קיצור התורנויות שעליו סיכם משרד הבריאות עם המתמחים. לדברי קלאוזנר "לבסוף נבחרו המלצות פופוליסטיות שקודמו על ידי קבוצת מתמחים מקושרת להפליא והמייצגת לכל היותר 7-8 אחוזים מכלל המתמחים בארץ".

לטענת הפרופ', "המדיניות שנבחרה מסכנת את האוכלוסייה בישראל ותוך התעלמות המומחים המובילים ברפואה ובעלי הכרה לאומית ובינלאומית. יש לנו חובה מוסרית לפרסם את האמת הנוקבת הזאת". לטענת קלאוזנר "קיצור תורנויות במקצועות יחודיים כמו טיפול נמרץ ובחלק המקוצעות הכירורגיים מסכן חיי חולים". 

יו"ר ההסתדרות הרפואי, פרופ' ציון חגי, הצטרף לביקורת ובשיחה עם ליאת רון ואריה מליניאק ב־103fm אמר כי "כאשר אתה הולך למבצע כזה של משהו היסטורי שמשנה את כללי העבודה בבריאות הציבור, בבתי החולים, אתה משנה מן היסוד מהלכים שיכולים לפגוע בחולים. לא ישבנו עם משרד הבריאות לתכנן את זה בצורה כזו שלא ייפגעו חולים, שכשמקבלים רופאים צעירם להתמחות, יכשירו אותם לקראת תורנויות".  

כל התהליך הזה לוקח זמן, זה לא יהיה ביום ולא ביומיים, לכן אנחנו רוצים להיערך לזה, לשבת ממחר, מאתמול, לדון בסוגיות האלה. צריך לגייס כוח אדם. מאיפה יבואו הרופאים האלה אנחנו לא יודעים. צריך לבדוק האם יש היתכנות שיגיעו רופאים לפריפריה, אנחנו דרשנו שזה יהיה בפריפריה תחילה כי אם היו עושים את זה גם במרכז, הפריפריה הייתה סובלת כי כולם היו רצים למרכז", הוסיף. 

לדבריו הוא פנה לשר האוצר ושר הבריאות וביקשה להקים ועדת מעקב שהיא חלק מהסכם קיבוצי. "אם אנחנו מקימים ועדת מעקב אפשר לדון כמה תקנים צריך האם יש את התקנים האלה האם ההכשרה של המתמחים תיפגע מה צריך לעשות בשביל לשנות את ההכשרה כך שלא נפגע בה?". 



כמו כן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית,  פרופ' אבישי אליס, אמר ב-103FM כי "אם שר הבריאות יתעשת ויבין שצריך לנהל את הדברים בצורה מסודרת עם עבודת מטה מסודרת והדברים יוסברו גם למתמחים אני מקווה שהדברים יסתדרו כי אנחנו רוצים את טובת המערכת, החולים והמתמחים".

"השר נבהל מהתקשורת, מהפופוליזם במקום להיות ראש המערכת, להתארגן, להוליך את המערכת לקראת השינוי המבורך הוא נבהל ועושה דברים בצורה לא מסודרת, לא מתכוננת ולא מחושבת. זה העניין".



מוקדם יותר היום יו"ר ארגון המתמתחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון, התייחסה על פריצת הדרך במשא ומתן מול משרד הבריאות ועל משיכת מכתבי ההתפטרות: "שמנו סוף לתורנויות 26 שעות. סיכמתי כעת עם שר הבריאות את כל הפרטים ואני שמחה לבשר שהמאבק הצודק שלנו הצליח. המתמחים והמתמחות ניצחו, עם ישראל ניצח כי הוא יקבל רפואה טובה יותר ולא מרופאים ורופאות עייפים מידי בשעה ה25 לתורנות שלהם". 

"הילכו עלינו אימים, יצאו נגדנו בקמפיינים, הכפישו אותנו, ניסו להשתיק אותנו. הניצחון שלנו היום הוא גם על כל אלה. כל מי שניסו לפגוע בנו ובמאבק שלנו, כל מי שלא הספיקה להם עצימת העיניים הצורמת אלא גם עשו ניסיונות בפועל לפגוע ולסכל את המהלך ההיסטורי הזה. היום זה ניצחון הרוח והדרך והנחישות. ניצחון הצדק", הוסיפה.