מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' חזי לוי, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וענת דוידוב על אירועי הימים האחרונים, בהם אישור ה-FDA לחיסון ילדים בני 11-5. "אני בהחלט תומך בהחלטת ה-FDA, כל עוד היו מספיק עדויות לכך שהוא יעיל ובטוח", הדגיש ב-103FM, "הדבר יובא לדיון בפני המומחים במדינת ישראל, לרבות הצוות לטיפול במגפות, וכשיוחלט שהוא יעיל - ובטוח אני בהחלט תומך בחיסון".

הוא נשאל על תהליך האישור הנדרש במשרד הבריאות: "יש תהליך מקצועי של דיונים ואישורים, וגם תהליך לוגיסטי של גמר החתימה על החוזים עם חברת פייזר והבאת החיסונים לארץ". פרופ' לוי הדגיש כי "החיסון המדובר שונה במינון ובדרך בה הוא מופק. הוא עדיין לא הגיע ארצה, ונוכל לחתום על ההסכמים ולהביא אותו למדינת ישראל בתוך כשבועיים שלושה". 

בהמשך הראיון התייחס לדברי מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, פרופ' נחמן אש, שאמר אתמול כי יתעקשו לחסן את הילדים בבתי הספר. המגישים ציינו כי "על פניו, הוא נערך לעימות חזיתי עם שרת החינוך שהביעה עמדה ברורה כמה וכמה פעמים שיש להימנע מחיסון בבתי הספר".

פרופ' נחמן אש (צילום: אבשלום ששוני)
פרופ' נחמן אש (צילום: אבשלום ששוני)

פרופ' לוי השיב: "אני לא מבין את העמדה הזאת, הספקתי אותה לשמוע אותה בשלהי הקדנציה שלי. אם הממשלה מחליטה לחסן את הילדים לאחר התייעצות עם המומחים, אם אנחנו מבינים שצועדים לקראת החורף עם תחלואת חום כפולה שמתחילה לבעבע בילדים, אם אנחנו רוצים לחסן בכל דרך ולהנגיש את החיסון, למה לא לחסן בבתי הספר? אני לא מבין את זה. להבנתי צריך לחסן בבתי ספר על מנת להפוך את החיסון לזמין ונגיש".

כי גם יש הורים שהתנגדו ואז אתה עושה דיפרנציאציה בין ילדים, זה יוצר מצבים לא נעימים
"אני חושב שהמצב הכי לא נעים זה לא לחסן. אני ער לרצון ההורים ולזכותם להחליט האם להתחסן או לא - לאחר שקיבלו את כל האינפורמציה. כשיוחלט לחסן - אני חושבת שצריך לאפשר זאת בכל מקום, ולהנגיש זאת להורים". 

המגישים ציינו את ההסתה נגד בכירי משרד הבריאות, ובמיוחד כלפי ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אין לי מילים לכנות את שאט הנפש, השיח בישראל בתחום הזה ואיום על בכירים, על אנשי מקצוע שעושים נאמנה את עבודתם, בשם כך הם נבחרו והדבר הזה הופקד בידיהם". הוא התייחס לאיומים כלפי ראש שירותי בריאות הציבור ואמר כי הוא זה שהזמין אותה להצטרף למשרד לאחר פרישת פרופ' סיגל סדצקי. "היא אשת מקצוע מהמעולות שאני מכיר, עושה את עבודתה נאמנה בחירוף נפש", סיכם, "אנחנו כחברה וממשלה צריכים לעשות הכול על מנת לדחות את הדבר הזה ולמצוא את האנשים המאיימים. גם אני אוימתי וקראו לי רוצח ילדים, שמו שלטים מול הבית והפגינו מול הבית שלי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm