משטרת ישראל ומשרד הבריאות הודיעו אתמול על הצמדת אבטחה לראש שירותי הבריאות הציבורית ד"ר שרון אלרעי פרייס, מחשש לאיומים על חייה.

היום (ראשון) התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לאיומים ההולכים וגוברים נגד בכירי משרדו והזהיר: "אני חושב שהאיומים שאנחנו מקבלים זה לא משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום. האיומים הם איומים ממשיים, חושש מפגיעה פיזית". 

בהמשך, אמר פרופ' אש כי גם הוא סופג איומים, אולם הוא אינו מוטרד לעת עתה. "ברגע שהאיומים עולים מדרגה עד כדי ממשיות בדברים שנאמרים זה באמת נורא ואיום. צריך לגנות את התופעה הזאת ולפעול נגדה. אני מקווה שהמשטרה תגיע לאנשים ושתפעל נגדם".

"אני חושב שזה בא מגרעין של אנשים שהם מתנגדים לכל החיסונים בוודאי חיסוני הילדים בוודאי אבל אלה מהמקום הלא רציונלי. זה לא שמישהו יושב ומנתח את הדברים ואומר אני אעשה ואעצור את הדבר הזה. זה לא רציונלי ולא הגיוני. הדברים האלה נאמרים מולנו בהרבה מאוד מקומות. שוב, אני חושב שזה ממש לא סביר. אנחנו רק מחפשים את טובת הילדים והציבור ורוצים לצאת מהמגפה הזאת", הוסיף. 

מנכ"ל משרד הבריאות העריך כי האיומים הולכים וגוברים על רקע התחלת מבצע החיסונים לילדים. "אני חושש שאנשי הצט"מ לא יתבטאו כפי היו רוצים ושהם יזוהו עם עמדה כזו או אחרת שאחרי זה יבולע להם בחייהם היום-יומיים", אמר והוסיף כי לא מכיר איומים אישים על גורמי מקצוע במדינות אחרות.

פרופ' נחמן אש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
פרופ' נחמן אש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בנוסף לכך, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלימאן זרקא, הזהיר גם הוא ואמר בגל"צ כי "במדינה דמוקרטית, שבה בכירי מערכת הבריאות פועלים כבר שנתיים כדי להציל אותנו מסכנת הקורונה - הד"ר אלרעי פרייס צריכה להסתובב עם מאבטח? בלתי מתקבל על הדעת"

"אני לא מסתובב עם לחצן מצוקה ואין לי מאבטח, אבל כשאחת מעמיתותיי נמצאת בסכנה האווירה במשרד לא סבירה - לא מנהלים מגפה תחת איומים. "זו בעיה של שיח אלים ונורמה ציבורית שצריך להוקיע. השבוע נציין את ה-4.11, רצח יצחק רבין ז"ל - האלימות בחברה הישראלית חייבת להיות מאחורינו", הוסיף.  

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm