הסתדרות האחיות הודיעה הערב (ראשון) על שביתת מחאה של האחיות בכל מערכת הבריאות החל מיום רביעי הקרוב ולמשך 24 שעות. לטענת ההסתדרות הסיבה לשביתה היא אי יישום מיידי של המתווה להתמודדות עם האלימות כנגד האחיות במערכת הבריאות.

עוד נמסר כי במסגרת השביתה תפעלנה האחריות בבית החולים במתכונת שבת. בין היתר, חדרי הניתוח יעבדו במתכונת שבת ולא יתקימו ניתוחים לא דחופים אחרי הצהריים, במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבודו הצוותים הסיעודים באופן מצומצם. מנגד, בהסתדרות מבהירים כי בדיקות הקורונה ימשיכו להתקיים והמחלקות יאויישו באופן מלא. 

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת שנת 2021 ועד סוף חודש אוקטובר נרשמו למעלה מארבעת אלפיים הפרות סדר בבתי החולים, ממוצע של כ-15 אירועים ביום. 252 מהמקרים כללו אלימות פיזית. כזכור, בסוף חודש נובמבר נעצר תושב אום אל-פחם בחשד שתקף מאבטחים וצוות רפואי בבית החולים רמב"ם.

שבועיים קודם לכן, הוגש כתב אישום נגד תושב נתניה בן 38, לאחר שהתפרע ותקף צוותי רפואה בחדר מיון בבית החולים לניאדו בנתניה.  החשוד נעצר על ידי שוטרי תחנת נתניה, ולאחר החקירה הוגש נגדו כתב אישום בעבירות של תקיפת עובד ציבור, ניסיון תקיפה של עובד חירום, איומים, היזק לרכוש במזיד והתנהגות פרועה במקום ציבורי.

מקרה אלימות בבית חולים לניאדו. צילום: דוברות בית החולים

על פי האישום, הנאשם הגיע כמלווה של אחר על מנת לקבל טיפול רפואי בחדר המיון של בית החולים, ודרש כי רופא יטפל בחברו באופן מיידי. לאחר שקיבל מאחיות המיון תשובה שאינה סיפקה את רצונו, החל בהתפרעות בחדר המיון, תוך שהוא מאיים על האחיות ומשחית ציוד של בית החולים. לאחר מכן, תקף את מאבטחי בית החולים שניסו להרגיעו.