באופן נדיר ובהליך שקורה אחד למיליון - אישה עם שני רחמים ילדה היום (חמישי) בבית החולים איכילוב שבתל אביב זוג תאומים כשהם בריאים ושלמים.

אל לדוביץ' נולדה עם רחם מסוג דידלפי, והרתה את התאומים, בן ובת, כל אחד ברחם נפרד. זאת, בשונה מכל שאר הריונות התאומים שחולקים את חלל הרחם וגדלים זה לצד זה. במקרה הזה, התאומים של אל נפגשו לראשונה רק אחרי הלידה. לאחר הלידה היא סיפרה על החששות שקדמו להליך, ואמרה: "הם יהיו האחים והחברים הכי טובים".

מדובר בסיטואציה רפואית נדירה ביותר כשפחות מ-15 מקרים דומים תוארו עד כה בספרות הרפואית. המצב שבו אישה נולדת עם רחם דידלפי הרה עם תאומים הופך את ההיריון לכזה הנמצא בסיכון גבוה ביותר בעיקר ללידות מוקדמות.

האירוע המורכב הצריך מעקב אינטנסיבי ביותר בבית החולים ליס. לבסוף, בשבוע 35 היא עברה ניתוח קיסרי על ידי פרופ' לירן הירש, מנהל המחלקה להריון בסיכון גבוה, והתאומים זכו להכיר אחד את השני.

"בגיל 20, הרבה לפני ההיריונות, התבשרתי שיש לי שני רחמים וכל השנים פחדתי שהתינוק יהיה ברחם הימני שהוא קטן יותר. בבדיקה הראשונה של ההריון הרופא כמעט התעלף ולקח לו עשר דקות לבשר לי שיש לי עובר בכל רחם", סיפרה.

"ומשם התחיל הריון מלא בחששות אבל מהרגע שהגעתי לפרופ' הירש ידעתי שאני בידיים טובות והמשכתי את ההריון תחת מעקב עד ללידה. התאומים, בן ובת, מתוקים ומהממים ואני בטוחה שלמרות שלא נפגשו עד כה, הם יהיו האחים והחברים הכי טובים", הוסיפה.