פריצת דרך מדעית: לב חזיר הושתל לראשונה בגוף אדם, כך דווח הלילה (בין שני לשלישי) בארה"ב. הניתוח בוצע על דיוויד בנט, בן 57 ממרלינד, שסבל ממחלה סופנית ולב החזיר היה "האופציה הזמינה היחידה".

מהודעת אוניברסיטת מרילנד לרפואה עולה כי בנט נחשב לא כשיר להשתלת לב קונבנציונלית או משאבת לב מלאכותית לאחר סקירות של התיעוד הרפואי שלו. "זה היה או למות או לעשות את ההשתלה הזו. אני רוצה לחיות. אני יודע שזו זריקה בחושך, אבל זו הבחירה האחרונה שלי", אמר בנט לפני הניתוח.

מינהל המזון והתרופות האמריקאי העניק אישור חירום לניתוח ב-31 בדצמבר. בשביל הצלחת הניתוח, שלושה גנים שאחראים על דחייה של איברי חזיר על ידי מערכת החיסון האנושית הוסרו מהחזיר התורם, כמו כן, גן אחד הוצא כדי למנוע צמיחת יתר של רקמת לב חזיר. הוכנסו שישה גנים אנושיים האחראים על קבלה חיסונית.

רופאיו של בנט יצטרכו לעקוב אחריו במשך ימים עד שבועות כדי לראות אם ההשתלה פועלת כדי לספק יתרונות מצילי חיים. הוא יהיה במעקב אחר בעיות במערכת החיסון או סיבוכים אחרים.

"פשוט אין מספיק לבבות אנושיים תורמים זמינים כדי לעמוד ברשימה הארוכה של נמענים פוטנציאליים", אמר המנתח ד"ר ברטלי פ. גריפית' בהצהרה. "אנחנו ממשיכים בזהירות, אבל אנחנו גם אופטימיים שהניתוח הראשון בעולם הזה יספק אפשרות חדשה וחשובה למטופלים בעתיד".

ארט קפלן, פרופסור לביואתיקה באוניברסיטת ניו יורק, אמר שהוא קצת חשש כששמע את החדשות על ההשתלה של בנט. "אני מקווה שיש להם את הנתונים כדי לגבות את הניסיון הזה עכשיו, בהתבסס על מחקרים בבעלי חיים שלהם", אמר. לדבריו, לארצות הברית יש מחסור "נורא" באיברים להשתלות והוא מאמין שהנדסת חלקי חיות היא פתרון.