בדיון ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן בנושא ההתחשבנות בין בתי החולים לקופות החולים, הביעו הבוקר (שלישי) מנהלי בתי החולים ביקורת חריפה כנגד התנהלות משרדי האוצר והבריאות.

מנכ"ל ביה"ח רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, אמר: "כרגע גם המטופלים וגם המטפלים משלמים בחייהם על ההתנהגות של משרד הבריאות. אנחנו באי ודאות גדולה. זה שהציגו משהו באוצר שהוא לא רלוונטי, לא עוזר. אולי צריך את הרוגלה של המשטרה לבדוק עם מי האוצר נפגש במחשכים. עצוב לראות שהבריאות הם גרופי של האוצר. זה שהם מעזים בעזות מצח לומר שהתקיים דיון רלוונטי, זה שקר וכזב וזה נורא בעיניי. אני מתבייש כאזרח בהתנהלות הזו. אנשים משלמים בחייהם על האירועים האלו".

מנהל ביה"ח שערי צדק, פרופ' עפר מרין, הוסיף: "יש פער גדול בין הגל החמישי ממה שמוצג בתקשורת למציאות של כל בתי החולים".

פרופ' פהד חכם, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, אמר: "יורים על כוחותינו. אתם קוברים אותנו בתוך הבית קברות הזה. האם יש חייל בשטח שסופרים לו כמה כדורים הוא יורה? אתם שמים עלינו תקרות שקובעים את הגירעון שלנו. באוצר אומרים לי לך תגייס כספים מחו"ל. אנחנו הולכים לשפל - לא יודעים להסתכל לעובדים שלנו בעיניים. המספרים שלנו הכי גבוהים בעולם. מתקשרים אליי מחו"ל. צוחקים עלינו מהעולם 'איך הגענו למצב הזה'?".

בדיון מיוחד של הועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת לציון יום הסרטן הבינלאומי, השמיע מנכ"ל ומייסד עמותת יד-תמר מיכאל, (מיכי) וסרטייל, את זעקתם של חולי סרטן רבים הכורעים תחת נטל הבירוקרטיה ודרש בשמם להקל על סבלם הנוסף מעודף בירוקרטיה וטופסולוגיה מיותרת.

במהלך הדיון תיאר מיכי וסרטייל את צערם הרב של החולים המתמודדים עם בעיות קשות בקביעת תורים לטיפולים חיוניים ובראשם MRI, אי קדימות בתורים למקרים קשים הזקוקים לטיפולים דחופים ומצילי חיים, תהליכים מתמשכים ללא סיבה שמרבים דאגה בבית החולה ומשפיעים לרעה על משפחתו, ובעיקר צורך דחוף בסנכרון כל המערכות הממשלתיות לטובת החולים ולהקלת סבלם. 

בצאתו מהדיון המיוחד בכנסת ברך וסרטייל על תחילת שיתוף פעולה בין הרשות לחדשנות למיזם ישראל דיגיטלית כדי לסנכרן מסמכים מרובים למקום אחד: "יושבת ראש הועדה המיוחדת לפניות הציבור ח"כ יעל בן משה הבטיחה לעקוב מקרוב אחר יישום המהלך וגם לתאמו מול כלל קופות החולים-כדי לשפר את הטיפול בהם בהקדם. הגיע הזמן לחדול לאלתר מהטרטרת המייסרת והמיותרת של חולי הסרטן בישראל".