משרד ההגנה האמריקאי הודיע היום (חמישי) כי הוא יעניק לחברת MediWound (מדיוונד) הישראלית מענק לטובת פיתוח התרופה NexoBrid, אשר מיועדת לטיפול בכוויות, עבור צבא ארצות הברית. המענק, בסך של כ-1.7 מיליון דולרים, יאפשר פיתוח של התרופה כפתרון לא כירורגי להטרייה של כוויות קשות בשדה הקרב, קרוב ככל הניתן למועד הפציעה.

מענק מחקר זה ניתן על ידי פיקוד המחקר והפיתוח הרפואי של צבא ארה"ב (USAMRDC) בשיתוף עם MTEC (Medical Technology Enterprise Consortium) – קונסורציום טכנולוגיה ביו-רפואית הפועל לקידום פתרונות רפואיים חדשניים לשמירה על בריאותם של אנשי הצבא ומוכנותם המבצעית.

"אנו גאים לשלב כוחות עם משרד ההגנה האמריקאי ולתמוך ביעדיו לשיפור תוצאות הטיפול הרפואי ולהצלת חייהם של חיילי ארה"ב הסובלים מכוויות קשות בשדה הקרב", אמר שרון מלכה, מנכ"ל מדיוונד. עוד הוא הוסיף כי "מענק זה מספק הכרה חשובה נוספת ביתרונותיו של נקסובריד כפתרון לא-כירורגי, קל לשימוש ויעיל להסרת רקמות מתות בכוויות קשות, כבר בשלבים מוקדמים של הפציעה. אנו מודים למשרד ההגנה האמריקאי על התמיכה והמענק ומצפים לעבוד איתם יחד על מנת להפוך את הנקסובריד לזמין לשימוש צבא ארה"ב".

מנכ''ל מדיוונד, שרון מלכה (צילום: יוסי זליגר)
מנכ''ל מדיוונד, שרון מלכה (צילום: יוסי זליגר)

ד"ר לוריין פלסטריני , ראש תכנית המחקר של MTEC, ציינה כי "צבא ארה"ב זקוק לפתרונות לא-כירורגיים פשוטים ואפקטיביים לטיפול בנפגעי כוויות קשות קרוב ככל שניתן למועד הפציעה. MTEC נרגשים לתמוך במאמצי מדיוונד לפיתוח פתרון הטריה לא-כירורגי ואפקטיבי לטיפול בכוויות באזורי קרבות ולהועיל למשרתים בצבא ארה"ב. לתוכנית זו יש את הפוטנציאל לעשות שינוי מהפכני של הטיפול המקובל כיום לטיפול בנפגעי כוויה".

כאמור, המענק הנוכחי כולל מימון בסך של 1.7 מיליון דולר לתמיכה בפעילויות הפיתוח של הנקסובריד במהלך 24 החודשים הקרובים כפתרון הטרייה לא-כירורגי לטיפול בפציעות מכוויות קשות בתנאי שטח ובעת הפגיעות. מוקדם יותר השבוע עדכנה מדיוונד כי הרשות האמריקנית למחקר ופיתוח ביו-רפואי מתקדם  (BARDA) הגדילה את ההסכם עם החברה בסך של 9 מיליון דולר נוספים לטובת השלמת תהליך רישום התרופה בארה"ב (BLA) והמשך תכנית ההנגשה בארה"ב. סך המימון הלא-מדולל במסגרת ההסכמים עם BARDA עומד על 211 מיליון דולר. מתוכם, קיבלה החברה עד כה 85 מיליון דולר.