"צריך לבדוק ולחקור לעומק": פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור הסביר היום (ראשון) מה עומד מאחורי פרשת מזון התינוקות החדשה, ומדוע יבואנית סימילאק יצאה בהודעה הדרמטית, בראיון שהעניק לענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103fm

בעקבות מות תינוק בארה"ב: יבואנית סימילאק בהודעה דרמטית | לכתבה המלאה >>>

"יש הודעה של ה-FDA מלפני שלושה ימים שמזהירה את הצרכנים לא להשתמש בפורמולות מסוימות שיוצרו במישיגן, שזה כולל את הסימילאק, בעקבות זיהוי מקרים חיידק קרונובקטר סקזקי", אמר תחילה.

"אנחנו מכירים את התופעה הזו מאירועים שקרו בעבר או תופעה דומה, נעשה מאמץ מאוד גדול בשביל לשמור את תרכובות המזון לתינוקות נקיות מחיידקים מהסוג הזה", המשיך.

מה עושים במקרה כזה? "צריך לבדוק ולחקור לעומק בעזרת חקירה שהיא גם סוג של חקירה אפידמיולוגית מה בדיוק קרה שם ומה היקף התופעה. זו הזדמנות להזכיר לכולנו שחלב אם הוא הבריא והטוב ביותר גם לתינוק וגם לאם". 

מזון לתינוקות (צילום: ingimages.com)
מזון לתינוקות (צילום: ingimages.com)

"רמת תחלואה - לא תאריך"

בהמשך התייחס לוין גם לגל החמישי של הקורונה ועל המשך ההתמודדות הלאומית עם הנגיף, בהמשך לפרסומים על החלטות הממשלה לבטל את התו הירוק: "את התו הירוק נכון היה לבטל לחלוטין גם קודם", טען.

"ראינו שבאומיקרון ההבחנה למחוסנים ולא מחוסנים איננה נכונה יותר", המשיך הרופא הבכיר. "עם המסכות צריך להיזהר עם ההורדה שלהם, ההחלטה צריכה להישען על מדדי תחלואה ולא על תאריכים. קצת התפלאתי קבעו תאריך יעד שלא מבוסס על עיגון אפידמיולוגי. צריך לקבוע שמתחת לרמת תחלואה מסוימת מפסיקים עם הבדיקות בבתי הספר ואולי עם המסכות אבל זה צריך להיות תלוי ברמת תחלואה ולא בתאריך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm