חברת אבוט עדכנה הערב (שני) את לקוחותיה שרכשו את אבקת החלב מסוג PM60/40 של סימילאק, כי עליהם להחזיר אותה לחנוית מחשש לסכנה. מדובר במוצרים השייכים לסדרת יצור עם מס' אצווה 27032K80, שתוקפה הוא 1 באפריל 2023 . מדובר במוצר שניתן אך ורק במרשם רפואי ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה ומיוצר במפעל Sturgis  במישיגן שבארצות הברית. אירוע זה מגיע מספר ימים לאחר שהחברה יצאה בהודעת ריקול של כמה ממוצריה, בעקבות מוות של תינוק בארצות הברית. 

בהמשך להודעת האיסוף הוולונטרי שפורסמה ב- 19 לפברואר עבור המוצרים אלימנטום ו – HMF מעשיר חלב אם, כמשנה זהירות ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט הרחיבה את האיסוף גם למוצר זה. המהלך מגיע לאחר שנודע על מותו של תינוק בארה"ב, שנמצא חיובי עבור Cronobacter sakazaki וניזון מסימילאק PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע. בחברה מסרו כי לא נתקבלו שום תלונות בישראל לגבי מוצר זה.

מספר האצווה החשוד של אבוט  (צילום: משרד הבריאות)
מספר האצווה החשוד של אבוט (צילום: משרד הבריאות)

באבוט הודיעו כי למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה שלהם המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש. "חברת אבוט מבצעת בדיקות איכות מקיפות על כל אצוות ייצור של תרכובות מזון לתינוקות, כולל בדיקות מיקרוביולוגיה בטרם שחרורם מהמפעל לשיווק. בבדיקות שנערכו על ידי היצרן לפני שחרורם מהמפעל, בבדיקה נוספת עם הגיעם לישראל עפ"י דרישות החקיקה וכן בבדיקות חוזרות שבוצעו לאחרונה – נמצא המוצר שלילי להמצאות חיידקים", נמסר מטעם החברה.