בן 38, תושב אחד הכפרים בגליל המערבי, כמעט מצא את מותו כתוצאה מטיפול שיניים. אותו הגבר ביצע שתלים דנטליים בפיו באחד מהיישובים ברשות הפלסטינית, מה שיצר אצלו זיהום חמור בחלל הפה ובצוואר. במזל, הוא הספיק להגיע לטיפול במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם ניצלו חייו ברגע האחרון. 

האירוע הלא שגרתי התרחש בתחילת השבוע, כאשר המטופל הגיע אל המרכז הרפואי לגליל עם תלונה על נפיחות ניכרת בפניו המלווה בכאבים חזקים באזור הפנים והלסת התחתונה. לאחר שעבר תשאול מהיר, התברר כי עבר טיפול שיניים לא מבוקר שהוביל למצב המסוכן. 

בחדר המיון נבדק המטופל ע"י כירורג פה ולסת, שאבחן כי הוא סובל מזיהום רב מערכתי חמור. ההידרדרות במצב הרפואי של המטופל הייתה מהירה מאוד והוא הוכנס בדחיפות לחדר הלם, שם הכניסו הרופאים וצוות ההרדמה צינור הנשמה לגופו, ומנעו מצב של חנק מידי. 

הודות לתושייה של הרופאים, ד"ר דניאל אורן וד"ר אמיר תותרי, שזיהו את המצוקה ופעלו במהירות, חייו של בן ה-38 ניצלו. אחרי שסיפקו עבורו אוויר לנשימה המטופל נלקח אל חדר הניתוח, שם עבר ניקוז של החללים המזוהמים ובתום ההליך הרפואי ומשם הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא במצב קשה אך יציב, מורדם ומונשם. 

פרופ' סאמר סרוג'י (צילום: תומס סולינסקי)
פרופ' סאמר סרוג'י (צילום: תומס סולינסקי)

מנהל המרכז לניתוחי פנים, לסתות, רפואת הפה והשיניים, פרופ' סאמר סרוג'י: "בזכות תושייתו של הצוות הרפואי ניצלו חייו של המטופל בדקה ה-90. ההידרדרות הייתה מאוד מהירה כתוצאה מהזיהום ממנו סבל. יש כאן מסר מאוד חשוב: טיפולי שיניים במסגרת לא סטרילית ולא מספיק מקצועית עלולים להביא לסכנת חיים ואף למוות, ללא קשר למקום בו ניתן הטיפול הרפואי".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, שיבח את הצוות הרפואי על העבודה המקצועית והמהירה, תוך שהדגיש כי חשוב מאוד להקפיד להגיע אך ורק למקומות ומוסדות רפואיים שהינם מורשים ומאושרים ע"י משרדי הבריאות.