ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה הבוקר (ראשון) בראיון לכאן ב' להתפרצות הפוליו בישראל, והסבירה מהם הצעדים שייעשו במטרה לבלום אותה.

"אנחנו לחלוטין בהתפרצות של פוליו במדינת ישראל, היא מגיעה מכיסים לא מחוסנים והיא מתפשטת. יש כנראה הרבה מאוד ילדים שנדבקו. אין ספק שזה קורה בגלל חוסר חיסון, השנתיים האחרונות תרמו לזה אבל הכיסים של חוסר החיסון היו גם קודם, אוכלוסיות שלא התחסנו", אמרה ד"ר אלרעי פרייס.

"אנחנו מסתכלים בשנה האחרונה על הסירוב לחיסון ויש עלייה מסוימת. את ההשפעה של הפייק ניוז סביב חיסוני הקורונה אנחנו עתידים לראות בשנים הבאות. נעשו הרבה מאוד פעולות בשבועות האחרונים לקרוא אקטיבית לכל ההורים שלא חיסנו את ילדיהם, הם קיבלו סמסים עם מועדי חיסון ויש היענות. היה מבצע הסברה נרחב של עיריית ירושלים להגיע לכולם, אבל צריך לעבור לשלב הבא, מבצע חיסון כמו שהיה ב-2013", הוסיפה.

"הולכים לקראת מבצע חיסון לגילאים שלושה חודשים עד 17, לתת חיסונים בטיפות. ככל שילד קיבל את תוכנית החיסונים הרגילה אז הוא לא צריך לקבל כלום, אבל בין 2005 ל-2013 החיסון לפוליו לא היה חלק מתוכנית החיסונים, ולכן יש כאלה שצריכים להשלים", המשיכה.

כמו כן התייחסה ד"ר פרייס לעלייה בתחלואה בקורונה: "התחלואה עולה, אנחנו מאוד מקווים שזו עלייה אחרי פורים ונראה ירידה, אבל עומדים בפנינו חגים ונסיעות לחו"ל ומעט מאוד דברים שמונעים הדבקה. נקווה שהדבר יתמתן ונחזור למקדם הדבקה סביב 1".