ממוצע התמותה בישראל, נכון לשנים האחרונות, עומד על כ-82 שנים, ועם זאת, מחקר חדש מבטיח שבני אדם יוכלו לחיות עד גיל 150. הבעיה היחידה שעדיין לא פתורה היא השאלה איך נעשה את זה – ובשביל זה התגייסו גאונים ומומחים בכל העולם וכל פלטפורמה אפשרית כדי לפצח את השיטה. 

החוקרים של GERO.AI האמריקני הגיעו למסקנה כי הגבול המוחלט של תוחלת החיים האנושית נע בין 100 ל-150 שנה. טענה זו התבססה על סמך ניתוח של 70 אלף משתתפי המחקר (כשכולם מתחת לגיל 85), בהתייחס ליכולתם להילחם במחלות, סיכויי לחלות במחלות לב או לסבול מהפרעות קוגניטיביות. 

על פי הדיווח באתר הדשות New York Post, נראה כי אף משתתף לא הראה חוסן ביולוגי מספיק חזק כדי לחיות עד גיל 150, זאת בעקבות אורח החיים של המאה הנוכחית. כעת, מלבד ניסיונות לשפר את התזונה, הפעילות הספורטיבית והשמירה על האוויר שאנו נושמים, המדענים תוהים לעצמם האם גם שיפור בתחום הרפואה והטכנולוגיה יוכלו לתרום להיארכות תוחלת החיים. 

ביולוגיה אכזרית
גוף האדם מורכב מכ-30 טריליון תאים, המתים ומתחלפים באופן קבוע. בתוך גוף התא נמצאים כרומוזומים, אלו הם גדילי DNA הבנויים אצל כל אדם על פי "קוד" אישי. בקצה של גדילי ה-DNA יש צרור מיקרוסקופי של DNA שאינו חיוני, כך שבזמן התפרקות התאים מה שנפגע הוא החלק שהפחות חשוב של התא, שמשכפל את עצמו בערך 50 פעמים לפני שמאבד את יכולתו לעשות זאת. 

ככל שיותר ויותר תאים הופכים ללא חיוניים ומתים, כך סימני ההזדקנות מתחילים להופיע בגופנו – שיער אפור, קמטים, עצמות חלשות ואובדן ראייה. יש הטוענים שניתן לעצור את תהליך ההזדקנות ובכך לאפשר תוחלת חיים אנושית ארוכה יותר. "אם נשווה את  ה-DNA למידע שצרוב על דיסק, אז ההזדקנות נובעת מהשריטות עליו. אנחנו מחפשים את הלק שימנע מהשריטות להופיע מלכתחילה", הסבירו החוקרים של מעבדת סינקלייר באוניברסיטת הרווארד. 

המדען שמוביל את המחקר, ד"ר דיוויד סינקלייר, כבר סיפר כי בעבר הם הצליחו לבצע שינויים באמצעות טכנולוגיות אנטי-אייג'ינג שהצליח להחזיר ראייה של עכברים קשישים. הצוות הזריק לעכברים סרום של גנים עם DNA המתאים לתאי העין, ובכך הרקמות המרכיבות את הרשתית הצליחו לשחזר את התפקוד הביולוגי שלהן.