ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן התכנסה היום (ראשון) על מנת לדון על חיסוני הפוליו לאור התפרצות המחלה. הוועדה דנה בתפקודן של טיפות החלב במערכת הבריאות ובכללן: חיסוני פוליו, חיסוני שגרה וקורונה. בפתח דבריה, התייחסה ח"כ סילמן לנושא החמץ בבתי החולים בפסח ותקפה את שר הבריאות: "יש לנו וטו בנושא, לא נוכל לאפשר לו להמשיך להיות שר אם ימשיך באמירות האלה".

ח"כ סילמן הוסיפה: "בניגוד למה שניתן להתרשם אין קשר בין הנושא המדובר לפגיעת יסוד באזרחים. בית חולים הוא מקום ציבורי ויש כללי התנהגות שקשורות לאופן סגנונה של מדינת ישראל. שר בממשלה אומר לצערנו שאפשר להכניס חמץ. זה זלזול בכמעט שבעים אחוז מהציבור בישראל. הוא הפיל לי את האסימון".

"לעם ישראל יש דגלים שדורות שלמים אנשים המיתו עצמם על הדגלים האלה ואנו בטח בממשלה הנוכחית לא נהיה חלק בהפלתם. אנו לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. מקווה ומצפה ששר הבריאות יכבד את הציבור ואת הקואליציה. יש לנו וטו בנושאים של דת ומדינה. קוראת לשר להוציא הנחיה לבתי החולים כי יש כאן חציה של קו אדום. במשמרת שלי זה לא יהיה", סיכמה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בפתח דבריה: "הרבה מאוד ילדים מסתובבים עם הנגיף באזור ירושלים. אנו רואים בדגימות גם בטבריה, בית שמש ובמודיעין עילית. לכן, אנו יוצאים במבצע רחב היקף שמטרתו למגר את הפוליו בישראל. בשבועות האחרונים קראנו לכל הילדים הלא מחוסנים בירושלים ובמחוזות אחרים להשלים את חיסוני השגרה. כעת אנו יוצאים במבצע שתי טיפות, להשלים את החיסון עד גיל 17 למי שלא קיבל חיסון.

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, התייחס לחשש מהתנגדות לחיסוני הפוליו, בעיקר בציבור החרדי: "אנו צופים שיהיו התנגדויות לא מעטות, כבר עכשיו רואים ברשתות החברתיות ובאזורים חרדים, פשקווילים שהעין לא יכולה לסבול אותם, נגד החיסונים של הפוליו כמו "החיסון עלול לעקר אתכם", וזה רק תחילתו של הגל. אין לי ספק שהרשתות החברתיות יהפכו לגועשות ברגע שזה יגלוש לאזורים אחרים". 

בתוך כך, ד"ר אלרעי פרייס עדכנה הבוקר בכאן ב' כי עד כה אובחנו שמונה ילדים עם עדות לפוליו, בהם מקרה אחד עם תסמינים של שיתוק, מה שמעיד, לדבריה, על הדבקה רחבה יותר משחשבו.

כזכור, בתחילת החודש שעבר התגלה מקרה פוליו אצל ילד בן 4 מירושלים. מדובר במקרה המאומת הראשון בישראל מאז 1989. בימים שלאחר מכן אומתו מספר מקרים נוספים בבירה. בשבוע שעבר משרד הבריאות הודיע כי ממצאים ראשוניים של הנגיף נמצאו בתוך מערכות הביוב של הערים בית שמש, מודיעין עלית וטבריה. עוד נמסר כי משרד הבריאות מבצע בדיקות נוספות לאישוש הממצאים הראשוניים.