אף סתום יכול להיות מטרד רציני, על אף שאינו גורם לנזק ממשי. פעמים רבות, במיוחד בתקופה זו בשנה בה רבים סובלים מאלרגיות או משתמשים במזגנים כדי להתקרר, יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים עם הנזלת הארורה. כדי לפתור את הבעיה בפשטות וללא כל צורך לצאת מפתח הדלת, ריכזנו עבורכם חמש דרכים שיקלו על המצב.

נענעו את הראש מצד לצד
שייט הקאנו האולימפי, אדם בורגס, הסביר בעמוד הטיקטוק שלו על שיטה מפתיעה שספק אם שמעתם עליה. לדבריו, כדי להיפתר מצינון או גודש ליחה עליכם לסתום את האף באמצעות האצבעות ולהתחיל להזיז את הראש הלוך ושוב לכיוון הכתף. "עצרו את הנשימה עד מחסור בינוני באוויר ונענעו את הראש. כשאתם מסירים את היד מהאף קחו נשימה עמוקה וחזרו על הפעולה כמה פעמים עד שתרגישו בהבדל", אמר בורגס. 

הפתרון המפתיע להקלה על צינון (צילום: טיקטוק)

מקלחת חמה
זוכרים שההורים אמרו לכם שמקלחת חמה בסוף יום היא כמו תרופה? אז מסתבר שהיא באמת כזו. האדים הנפלטים כתוצאה משימוש במים חמים יקלו על הבעיה ויגרמו לכם להרגיש נעים יותר. 

מגבת וקערה
אם אתם מעדיפים את המקלחות שלכם בטמפרטורה קרירה יותר, מגבת וקערת מים חמים יעשו את העבודה. מלאו את הקערה במים חמים, רוכנו את ראשם לכיוון הקערה וכסו אותו באמצעות המגבת, כך שהאדים לא יברחו החוצה. בשלב זה כל שעליכם לעשות הוא פשוט לנשום – אתם כבר תרגישו בהבדל. 

פשוט מגבת וקערה, והצינון ישתפר פלאים (צילום: Getty images)
פשוט מגבת וקערה, והצינון ישתפר פלאים (צילום: Getty images)

מנטה
המנטה ידועה כתרופה טבעית מושלמת למניעת גודש באף, וכמעט כל שימוש בו עשוי להקל עליכם. תוכלו לשתות תה מנטה חריף, לשפשף שמן אתרי מנטה על החזה או לטפטף כמה טיפות על הלשון (אבל כאלו מותרות למאכל כן?). 

הרימו ראש
לפעמים כל מה שצריך כדי לפתור את הבעיה הוא פשוט להרים את הראש למעלה. הדרך היעילה ביותר להשתמש בשיטה זו היא לישון על הגב ולהיעזר בכרית שתגביה את ראשם מעל המזרון. כאשר הסנטר נמצא במנח מטה, תגלו באורח פלא שזה יכול לעזור מאוד לנקות את הסינוסים ובכך להקל על בעיית הצינון. 

על הגב עם ראש מוגבה (צילום: ingimage ASAP)
על הגב עם ראש מוגבה (צילום: ingimage ASAP)